مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان، گفت: سامانه 141 این سازمان آماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات احتمالی رانندگان سیستم حمل و نقل جادهای است.
به گزارش شاپورخواست، مرتضی شیروانی، گفت: مردم شریف استان لرستان میتوانند، رانندگان متخلف را از طریق شماره تماس سامانه ۱۴۱ معرفی کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در مجموعه راهداری و حمل و نقل جادهای لرستان، عدم ارتباط مؤثر مردم با سامانه ۱۴۱ است که باید در این خصوص باید فرهنگسازی مضاعفی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه مسافر ۲۸۰ مورد تخلف را در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی کرده ایم، ادامه داد: همچنین هزار و ۸۳۲ تخلف را در حوزه ناوگان بار، مسافر و ایمنی احصا کردهایم.
مردم در سامانه شهباز شکایات را ثبت کنند
شیروانی، ادامه داد: بعضی از این تخلفات مربوط به سایر استانها بوده که از طریق سامانه ثبت شکایات به نام «شهباز» ثبت، رسیدگی و اعمال قانون شدهاند.
وی با اشاره به نظارتهای میدانی در حوزه حمل و نقل عمومی لرستان، عنوان کرد: یک نفر از همکاران ما در دفتر نمایندگی پایانههای مسافربری مستقر است.
شیروانی ادامه داد: ما علاوه بر این که گشتهای سیار نظارتی داریم، به صورت مقطعی نیز از شرکتهای حمل و نقل و نحوه خدمات دهی آنها بازدید میکنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، افزود: همچنین گشتهای کنترل دروازهای نیز در خروجی شهرها و در پاسگاههای پلیس راه مستقر هستند.
وی با اشاره به احصای تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی، تاکید کرد: بر اساس نوع تخلف، رانندگان، شرکتها و مالکان ناوگان متخلف به کمیسیون ماده ۱۱، ۱۲ و یا ۱۴ ارجاع میشوند.
مرتضی شیروانی، گفت: سامانه ۱۴۱ به عنوان سامانه جامع مدیریت راههای کشور به صورت شبانهروزی در خدمت مردم شریف ایران اسلامی و لرستان است و ما بر اساس ضوابطی که قانون گذار مصوب و ابلاغ کرده، با متخلفان از قانون برخورد خواهیم کرد و در این مسیر با احدی مماشات نخواهیم داشت.
انتهای پیام/س