مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان:
گروه: فرهنگی
تاریخ: 16:35 :: 1398/11/01
روابط عمومی‌ ادارات لرستان، برنامه‌ریزی هدف‌مند را سرلوحه کار قرار دهند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان، گفت: مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان باید در راستای عمل به وظایف خود، هدف‌مند عمل کنند.

به گزارش شاپورخواست، فاطمه ایرانی در نشست با مدیران روابط عمومی فرمانداری‌های استان، با اشاره به دو رویداد دهه فجر و انتخابات، گفت: روابط عمومی‌ ادارات لرستان باید برای اطلاع‌رسانی شفاف این دو رویداد مهم، برنامه‌ریزی هدف‌مند داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان، اطلاع رسانی و تحلیل مناسب از دستاوردها و اقدامات دولت و نظام را از وظایف روابط عمومی‌ها در ایام دهه فجر و انتخابات دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید با همکاری و تعامل با رسانه‌ها و ایجاد نشاط و امید در جامعه باعث افزایش حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: همچنین باید اصل بی‌طرفی در انتخابات رعایت شود و از اعمال سلایق شخصی به شدت جلوگیری کنیم.

او با بیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید در شرایط دشواری به سر می‌برد اما کوشیده تا پروژه‌های عمرانی و اقدامات دولت متوقف نشوند، گفت: در ایام دهه فجر برنامه‌های فرهنگی، هنری، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها باید به خوبی اطلاع‌رسانی شوند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان، افزود: طراحی و مهندسی افکار عمومی با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی به‌منظور تعامل و ارتباط بهتر با مردم از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست.

روابط عمومی ادارات لرستان، تبیین‌گر و تحلیل‌گر باشند، نه توجیه‌گر

ایرانی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها به ۳ دسته توجیه‌گر، تبیین‌گر و تحلیل‌گر تقسیم شده است، اظهار کرد: روابط عمومی توجیه‌گر به دلیل نداشتن برنامه مدون و مناسب و مدیران کم‌توان فاقد جذابیت و کارآیی مناسب هستند.

وی شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و در عین حال محافظه کاری را از مشخصات روابط عمومی تبیین‌گر برشمرد و بیان کرد: روابط عمومی تحلیل‌گر کارآمد و پویاست که دارای برنامه ادواری منظم بوده و برای روبرویی با بحران‌ها و چالش‌های ناگهانی دارای طرح‌های مشخص شده است. این نوع روابط عمومی با بهره گیری از فرصت‌های مناسب برنامه‌ریزی می‌کند.

فاطمه ایرانی خودباوری مسوولین این حوزه را عاملی مهم در جهت موفقیت و ارتقاء جایگاه آنان برشمرد و افزود: باید مدیران توانایی و اثرگذاری روابط عمومی را در پیشبرد اهداف خود درک کنند و این به فعالیت و برنامه‌ریزی این حوزه بستگی دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی روابط عمومی‌‌ها خبر داد و گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی می‌تواند در ارتقای سطح دانش و معلومات و مهارت‌های مدیران روابط عمومی نقش موثری داشته باشد و تشکیل جلسات هم‌اندیشی، نتایج قابل توجهی در پی خواهد داشت.