جزئیات سه استیضاح؛
گروه: سیاسی
تاریخ: 18:43 :: 1396/12/26
پشت پرده استیضاح ۳ وزیر به روایت احمد امیرآبادی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در استیضاح‌های اخیر شاهد بدعهدی و بی صداقتی برخی از نمایندگان بودیم.

به گزارش شاپورخواست؛ احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامیدر تشریح روند استیضاح ۳ وزیر کار، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس، اظهار داشت:برخی از اعضای فراکسیون امید طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را امضاء و در نهایت انصراف دادند.

وی یادآور شد: نمایندگان اصولگرای مجلس دهم یک بار وزیر راه را استیضاح کردند که رای مخالفان استیضاح آقای آخوندی از تعداد رای اعتماد به وی بیشتر بود لذا ما از مجلس دهم برای استیضاح وزرای دولت نا‌امید شده‌ایم و سمت سوی نظارت مجلس بر وزرا را بیشتر به سمت و سوی ماده ۲۳۶، تذکر، سوال و همچنین تحقیق و تفحص برده‌ایم یعنی به‌کارگیری ابزار‌های نظارتی که در اختیار یک و یا چند نماینده است.

وی افزود برخی از اعضای فراکسیون امید که متقاضی استیضاح بودند در ابتدا خیلی محکم ایستاده بودند تا این کار انجام شود اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که طی جلسات مکرری که فراکسیون امید داشت و تصمیماتی که اتخاذ کردند به نوعی اعضای این فراکسیون سر استیضاح را بریدند و به طور کلی عقب نشینی کردند، قرار بود آقای وکیلی در موافقت با استیضاح آخوندی و آقای صادقی که همیشه دم از شفافیت می‌زند در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی نطق داشته باشد که انصراف دادند.
اینها از نطق خود انصراف دادند در صورتی که می‌توانستند دلایل موافقت خود با استیضاح که حق یک نماینده است را مطرح کنند پس از آن وزیر دفاع می‌کرد و پس از آن رای خود را تغییر می دادند اما آنها پیش از دفاع وزیر تصمیم خود را گرفته بودند
فراکسیون امید صبح جلسه برگزار کرد و اعضای آن تصمیم گرفته‌اند که به آقای آخوندی رای ندهند و ظهر جلسه گذاشته‌اند که به وی رای دهند.
ما در جریان این استیضاح ‌ها شاهد یک بدعهدی و بی صداقتی بودیم که تصاویر نا‌مفهوم و مبهم از رابطه دولت و مجلس را نشان می‌داد.