با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور؛
گروه: اجتماعی
تاریخ: 12:31 :: 1397/08/03
پاسگاه محیط‌بانی دریاچه گهر افتتاح شد

پاسگاه محیط بانی دریاچه گهر با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان استان افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش شاپورخواست، پاسگاه محیط‌بانی دریاچه گهر با حضور سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان و جمعی از مسئولان استان افتتاح و راه‌اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در آئین افتتاح این پاسگاه محیط بانی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات قابل توجهی در راستای ایجاد پاسگاه های محیط بانی لرستان انجام شده است.

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: در این راستا هفت پاسگاه محیط بانی در استان احداث شده و در حال حاضر چهار پاسگاه دیگر نیز در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: پاسگاه محیط بانی دریاچه گهر در حالی در این منطقه احداث شده که حمل مصالح با توجه به شرایط پیاده روی این مسیر بسیار مشکل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان همچنین گفت: برای احداث این پاسگاه سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

گفتنی است، دریاچه گهر یک دریاچه کوهستانی در جنوب شرقی دورود و در منطقه حفاظت شده اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته‌ و به نگین اشترانکوه معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده‌است و سالانه در حدود ۷۰ هزار گردشگر از این منطقه بازدید می‌کنند.