محمد شریعتمداری در شورای اداری لرستان:
گروه: اقتصادی
تاریخ: 11:54 :: 1397/12/24
لیست کسانی که تسهیلات ۴ درصد کلان گرفته اند را اعلام می کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به لرستان، گفت: به زودی لیست دریافت کنندگان تسهیلات 4 درصد کلان را اعلام می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شورای اداری استان لرستان، گفت: تسهیلات پشت پرداه نخواهیم داشت و به زودی لیست کسانی که وام ۴ درصدی کلان گرفته اند را منتشر می کنیم تا مردم بدانند چرا این تسهیلات پرداخت، و در چه موضوعی هزینه شده است.

 وام قانون‌گریزان، ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد

شریعتمداری ادامه داد: اگر کسی وام ۴ درصد برای ایجاد اشتغال گرفته باید در همان موضوع صرف کند نه اینکه آن را در محل دیگری هزینه کند، لذا برنامه ریزی شده تا چنانچه احدی از تسهیلات ارزان قیمت استفاده و آن را در محل دیگری هزینه کرد، تسهیلات پرداختی به وی را نه با نرخ ۴ درصد بلکه با سود ۱۸ درصد محاسبه کنند.

بررسی شود وام دریافتی کجا هزینه شده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: به معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال تاکید شده تا با نظارت دقیق و مستمر، اعلام کند چه کسی چه میزان تسهیلات اشتغال دریافت و کجا هزینه کرده است.

پشت پرده‌ها را با مردم در میان می گذاریم

محمد شریعتمداری که در شورای اداری لرستان سخن می گفت، تصریح کرد: بانک ها اعلام کردند حدود ۷ هزار میلیارد تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده اند. خب ما ورود کردیم و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت، لذا مشخص شد که بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بیشتر اعلام کرده اند. لذا این مورد اگر ادامه پیدا کند به عموم مردم خواهیم گفت که چه اتفاقاتی رخ داده و چرا اینگونه عمل شده است.

۱۰۰۰ میلیارد تومان اشتباه در اعلام آمار تسهیلات، پذیرفتنی نیست

وزیر کار، گفت: مگر می شود یک مجموعه پولی و مالی هزار میلیارد مغایرت داشته باشد و اشتباه اعلام کند. مگر می شود تسهیلاتی که پرداخت نشده را بگویند که پرداخت کرده ایم. لذا هیچ بانکی حق ندارد تسهیلات پرداخت نشده را پرداخت شده اعلام کند و جزو آمار بیاورد که اگر چنین شود، حتما پیگیری قاطع و جدی خواهیم کرد.