استاندار لرستان:
گروه: اقتصادی
تاریخ: 7:39 :: 1398/03/01
سیلاب های فصلی لرستان با احداث سد جدید مهار می شود

استاندار لرستان با تاکید بر لزوم احداث سد جدید در لرستان، از جزئیات جلسه مشترک خود و مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، سید موسی خادمی، گفت: در جلسه مشترکی که با حضور رئیس و اعضای مجمع نمایندگان لرستان در وزارت نیرو داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد، لذا جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر نیرو قول دادند که در پایان ماه مبارک رمضان به لرستان سفر کنند.

استاندار لرستان، افزود: در این جلسه خواستار تجدید نظر وزارت نیرو در خصوص حقابه لرستان، سدسازی و ایجاد مخازن ذخیره سازی با اهداف کنترل و مهار سیلاب و بازگشت تخصیص ابطال شده به استان و ساماندهی نقاط آسیب دیده از سیل اخیر شدیم که وزیر محترم نیرو در خصوص درخواست ها و پیشنهادات مطروحه، دستورات خوبی صادر کرد.

وی، ادامه داد: طبق توافق صورت گرفته مقرر شد تا کارشناسان حوزه های مختلف وزارت نیرو، در خواست های مطروحه را ظرف مدت یک هفته مورد بررسی قرار دهند و در همین راستا تیمی از مدیران دستگاه های متولی در استان نیز موارد را جمع بندی کنند تا در جلسه هفته آینده پیگیری شود و تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

احداث سد مخملکوه خرم آباد در دستور کار قرار گرفت

خادمی، تصریح کرد: احداث سد مخملکوه خرم آباد نیز یکی از موضوعات مطروحه بود که مورد موافقت وزیر نیرو قرار گرفت اما ما همچنان بر این عقیده ایم که احداث سدهای جدید در لرستان سیلاب های فصلی را مهار خواهد کرد. لذا تصمیمات خوبی در بحث حقابه لرستان گرفته شد که امیدواریم در مسیر توسعه لرستان تاثیرگذار باشد.