واکنش استاندار همدان به برخی حواشی؛
گروه: سیاسی
تاریخ: 0:40 :: 1398/02/26
سید سعید شاهرخی: ۱۶۰ پست مدیریتی استان همدان در اختیار نیروهای بومی است

استاندار همدان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ملایر در خصوص انتصاب‌های اخیر، گفت: انتخاب‌ و انتصاب مدیران بر اساس شایسته‌سالاری و منافع عمومی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه  فرماندار ملایر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام و اینکه ملاک من در انتخاب و انتصاب‌هایم شایسته‌سالاری و اصل قرار دادن مردم است، اظهار کرد: مدیران باید با توجه به شرایط حساس و خاص بهترین استفاده را از زمان و منابع برای بهره‌وری و اثرگذاری بیشتر داشته باشند و در این شرایط سختکوشی و تلاش مسئولان باید جهادی باشد.

باید بالاترین بهره‌وری را در این شرایط حساس داشته باشیم

استاندار همدان  افزود: در شرایط امروز که دشمنان نظام و در راس آن آمریکا با زور و تزویر ملت ما را مورد هدف قرار داده و با تحریم‌های بی‌سابقه سعی دارد ملت ما را به تسلیم واداردتنها راه مقابله و استقامت است.

وی با بیان اینکه مدیران باید با توجه به شرایط حساس و خاص بهترین استفاده را از زمان و منابع برای بهره‌وری و اثرگذاری بیشتر داشته  باشند تصریح کرد: در این راستا باید با برنامه حرکت کنیم و این نقشه راه ما در استان و شهرستان باشد.

مسیر حرکت استان و شهرستان‌ها را مشخص کرده‌ایم

شاهرخی با بیان اینکه اگر از ظرفیت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود افزود: در این زمینه ما در استان با استفاده از اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و طرح‌های آمایشی استان ظرفیت‌ها را بررسی کرده و مسیر حرکت استان و هر شهرستان را مشخص کرده‌ایم.

وی گفت: در سند راهبردی سه ساله برای هر شهرستان یک برنامه مشخص شده که چه برنامه‌های باید انجام شود ضمن اینکه برای هر شهرستان یک ناظر گذاشتیم.

رونق تولید تنها راه حل است

 استاندار همدان با بیان اینکه با این شرایط ما اجازه عقب ماندن نداریم و باید در سال رونق و تولید، تولید و اشتغال مورد نظر را محقق کنیم افزود: برای بهبود معیشت و اشتغال مردم امروز تنها راه ما رونق تولید است.

وی تصریح کرد: رونق تولید نیز تنها با حمایت از سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محقق می‌شود.

شاهرخی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملایر گفت: اگر بخواهیم گام‌های موثری در شهرستان ملایر برداریم باید شاخص‌های مهم را اولویت قرار دهیم.

وی مهمترین شاخص‌ شهرستان ملایر را حوزه انگور با توجه به جهانی شدن آن و مبل و منبت و حوزه صنایع دانست و گفت: میزان سرمایه‌گذاری طی سه سال برای سند راهبردی ملایر ۲ هزار و ۷۸۰ هزار میلیارد تومان است.

استاندار همدان سهم اشتغال را نیز به طور متوسط هر سال ۳ هزار و ۲۷۵ شغل دانست و  با بیان اینکه در سند راهبردی کشاورزی در کل استان برای باغات برنامه‌ریزی شده است تأکید کرد: برای ملایر سهم قابل توجهی باغات افراشته و آبیاری مدرن پیش‌بینی کردیم.

وی گفت: در استان ۱۰۷ هکتار گلخانه داریم که باید ۲۱۰ هکتار محقق شود، سهم شهرستان ملایر نیز ۲۵ هکتار است.

شاهرخی با بیان اینکه در حوزه صنعت هم صنایع بزرگی را در حال اجرا داریم و تا پایان برنامه در شهرستان اجرا می‌شود افزود: اولویت من برای انتخاب فرماندار جدید ملایر توجه به مشکلات مردم، معیشت، شایسته سالاری و بهبود و رونق اقتصادی این شهرستان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همدان از امن‌ترین استان‌های کشور است و امروز چالش امنیتی در استان نداریم تصریح کرد: آن چیزی که امروز در استان باید به آن توجه شود حوزه اقتصاد است، این امر در تمام نقاط استان باید توسط مدیران در اولویت باشد.

فرماندار جدید ملایر سوابق درخشانی در حوزه اقتصاد دارد

استاندار همدان با اشاره به سوابق مدیریتی قدرت اله ولدی فرماندار جدید ملایر گفت: ایشان در حوزه اقتصادی دارای سوابق درخشانی هستند که امیدواریم برای رفع مشکلات اقتصادی استان و شهرستان گام‌های موثری بردارند.

وی خطاب به مدیران گفت: خط مشی دولت بر اساس تدبیر، عقلانیت، شفافیت، صداقت و اعتدال است و اگر هر کدام از ما از این مدار خارج شویم مسلما باید در جایگاهمان تجدید نظر شود.

شاهرخی اضافه کرد: کسی هم نباید بیشتر از این از ما انتظار داشته باشد، فرمانداران ما باید برای همه مردم کار کنند و در دست یک جریان و سیاست فردی نباشند.

وی گفت: ملاک من در انتخاب مسئولان شایسته‌سالاری و اصل قرار دادن مردم است؛ اولویت ما نیز نیروهای بومی است که باید این نیروها را تقویت کنیم.

۱۶۰ پست مدیریتی در اختیار مدیران بومی همدان است

 استاندار همدان با بیان اینکه در استان ۱۷۰ پست مدیریتی داریم که مسئولان ۱۶۰ مورد آن بومی است گفت: ۹۰ درصد مدیران استان همدان بومی هستند.

 وی گفت: مدیران استان باید در خدمت آحاد مردم باشند و همه شهروندان محترم و در اولیت قرار دارد، لذا همان طور که از استان همدان مدیرانی را در دیگر استان‌ها داریم بنا به  تشخیص از دیگر ظرفیت‌های مدیریتی برای استان استفاده می‌کنیم.