سرپرست هواشناسی لرستان:
گروه: اجتماعی
تاریخ: 15:51 :: 1398/02/25
سامانه هشدار سیل در لرستان راه اندازی می شود

سرپرست اداره کل هواشناسی لرستان، از راه اندازی نخستین سامانه هشدار سیل در این استان خبر داد و گفت: به زودی رادار مستقلی به هواشناسی لرستان اختصاص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، جعفر نعمتی سرپرست اداره کل هواشناسی استان، گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده توسط مدیران سازمان هواشناسی کشور، نخستین سامانه هشدار سیل در لرستان راه اندازی می شود.

نعمتی با اشاره به بارندگی های فروردین ماه در لرستان اظهار داشت: لرستان در زمینه پیش بینی بارش های سیل آسا در استان بسیار موفق عمل کرد، چراکه اساسی ترین کار هواشناسی، پایش است.

هواشناسی لرستان به رادار مستقل مجهز خواهد شد

وی، افزود: در واقع اداره هواشناسی با پایش از سطح ایستگاه ها، اطلاعات را جمع آوری می کند. البته بخش هایی از لرستان تحت پوشش رادار کرمانشاه قرار دارد که مقرر شده تا از بودجه امسال، اعتبار مطالعات استقرار و تجهیز یک رادار مستقل برای استان لرستان لحاظ شود.

سرپرست هواشناسی لرستان با اشاره به سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی اضافه کرد: هم اکنون ۷ ایستگاه باران سنج و یک ایستگاه سینوپتیک در شهرستان سلسله فعال است.

یک ایستگاه هواشناسی خودکار در لرستان وجود دارد

نعمتی ادامه داد: فقط یکی از ایستگاه ها خودکار است که باید تلاش کنیم که ضمن اینکه تعداد آنها را افزایش می دهیم، مابقی ایستگاه ها را نیز خودکار کنیم.

نعمتی با اشاره به سامانه تهک اضافه کرد: از این سامانه در راستای فعالیت های حمل و نقل، عمران و کشاورزی استفاده می شود که اکنون در استان ۱۱ هزار نفر از کشاورزان و بهره برداران عضو آن هستند و توصیه های هواشناسی کشاورزی به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد.