گروه: سیاسی
تاریخ: 13:58 :: 1397/04/29
روسای مجلس شورای اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون را بشناسید

از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، 5 نفر در دوره‌های ده‌گانه مجلس بر کرسی ریاست قوه مقننه تکیه زده‌اند که در این میان علی لاریجانی رکوردار انتخاب برای این مقام است.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست به نقل از موج، امروز انتخابات اعضای هیات رئیسه مجلس برای سال سوم دوره دهم صورت گرفت که از میان سه کاندیدا برای پست ریاست مجلس، لاریجانی در دور دوم موفق شد با ۱۴۷ رای در این سمت باقی بماند.

انتخاب علی لاریجانی برای نهمین بار در مسند ریاست مجلس، وی را رکوردار این پست کرد هرچند که مقایسه آرا کسب شده وی در این انتخابات، نشان از ریزش محسوس آرا دارد. لاریجانی در اجلاسیه اول مجلس دهم ۲۳۷ رای و با اکثریت مطلق به این سمت برگزیده شد. این رای در اجلاسیه دوم به ۲۰۴ و در اجلاسیه سوم به ۱۴۷ رای کاهش یافت.

در همین رابطه و به بهانه این انتخابات، خبرگزاری موج لیست دیگر روسای مجلس از زمان انقلاب اسلامی تاکنون که شامل ده دوره می شود را به صورت فهرست وار ارائه می کند.

photo5798538533928021213

طبق این جدول، تا پیش انتخاب امروز لاریجانی برای ریاست مجلس، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی هشت بار موفق شده بود رای لازمه برای این منصب را به دست آورد.