گروه: فرهنگی
تاریخ: 20:07 :: 1397/10/28
امکان ساخت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در ایران وجود ندارد

دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به انتقادات درباره ساخت تندیس این جشنواره در خارج از کشور آنهم در شرایط تحریم، پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فجر در پاسخ به انتقادات درباره ساخت تندیس در خارج از کشور آنهم در شرایط تحریم، گفت: سیمرغ بلورین فجر که تاکنون ۳۷ دوره تعریف شده، همیشه به شکل یک تکه و کریستال بوده است و امکان ساخت آن در داخل کشور وجود ندارد.

ایراهیم داروغه زاده، افزود: این موضوع مربوط به امسال نیست و از ابتدا تاکنون در خارج کشور ساخته شده چون امکانات و ابزاری که باید برای ساخت سیمرغ کریستال و تراش خورده استفاده شود در داخل کشور وجود ندارد.

وی، ادامه داد: در این خصوص چندین بار با تولیدکنندگان داخلی صحبت شده اما دستگاه های پیشرفته ای که بتوانند این سیمرغ را در داخل کشور تولید کند وجود ندارد، پیش بینی ما این است که برای تولیدکنندگان داخل به صرفه نیست که برای ساخت ۳۰ سیمرغ بلورین در سال، آن ابزار و امکانات را خریداری کرده و به کار گیرند.

سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر جهانی شده است

داروغه زاده درباره اینکه آیا نمی توان شکل تندیس را تغییر داد تا امکان تولید در داخل داشته باشد، گفت: این تندیس جهانی شده است و سی و هفت دوره است که در جشنواره به برگزیدگان اهدا شده و فلسفه ای پشت بلورین بودن و شفافیت وجود داشته و دارد، لذا هرگونه تغییر آن در حیطه اختیارات سازمان سینمایی یا شورای سیاستگذاری جشنواره است.