گروه: سیاسی
تاریخ: 22:32 :: 1397/08/30
پنج وزیر دیگر دولت در صف استیضاح/ دولت هر روز ضعیف‌تر می‌شود

با کلید خوردن استیضاح پنج وزیر دیگر کابینه حسن روحانی، دولت دوازدهم هر روز ضعیف تر می شود.

به گزارش شاپورخواست به نقل از خبرگزاری موج، امروز در راهروهای مجلس شورای اسلامی اعلام شد که طرح استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تقدیم هیات رییسه شده است.

این طرح از سوی زهرا سعیدی مبارکه نائب رییس فراکسیون ورزش مجلس آماده و برای جمع آوری امضا در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

این در حالی است که روز گذشته نیز حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر خبر تدوین طرح استیضاح ظریف وزیر امور خارجه به دلیل اظهاراتش درباره پولشویی و FATF و CFT خبر داده بود.

به غیر از وزرای خارجه و ورزش و جوانان، هم اکنون طرح استیضاح عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دولت حسن روحانی نیز در ۱۳ محور در دستور کار قرار دارد.

همچنین محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه جلسه علنی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کلید خورده و هم اکنون بیش از ۱۰۰ امضا برای این تقاضای استیضاح جمع‌آوری شده است.

وی افزود: انتخاب‌های سیاسی و ناکارآمد در دانشگاه‌ها، کاهش کیفیت علمی دانشگاه‌ها و انتخاب مدیران ناکارآمد در دانشگاه‌ها از مهم‌ترین محورهای این طرح استیضاح است.

رضایی کوچی اضافه کرد: حذف برخی دانشگاه‌ها و تجمیع دانشگاه‌های مؤثر، عدم نگاه به توسعه دانشگاه‌ها و ضعف مدیریتی از دیگر محورهای این تقاضای استیضاح است.

از سوی دیگر اخبار طرح استیضاح محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش نیز در راهروهای مجلس شنیده می شود.

با این اوصاف باید گفت که استیضاح ۵ وزیر در صف قرار دارد و دولت هر لحظه باید آماده دگرگونی در این وزارتخانه ها باشد.

این در حالی است که طی دو ماه اخیر دو استیضاح وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت و معدن به دلیل استعفای وزرای مربوط (عباس آخوندی و محمد شریعتمداری) از دستور خارج و دولت مجبور به معرفی افراد جایگزین شد.

از سوی دیگر وزرای اقتصاد و کار نیز با رای عدم اعتماد مجلس در ماه های اخیر روبه رو شدند.

با این اوصاف در صورت استیضاح ۵ وزیر کشور، خارجه، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و علوم، باید گفت که تنها طی سال جاری ۹ وزیر یعنی نیمی از کابینه تغییر کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: موج