خبر فوری؛
گروه: سیاسی
تاریخ: 15:26 :: 1397/12/12
نمایندگانی که احتمالا در دوره بعدی مجلس نماینده نیستند را بشناسید

در صورت تصویب نهایی طرح استانی شدن انتخابات و ممنوع بودن حضور سه دوره متوالی یک نفر به عنوان نماینده مجلس، این پرسش مطرح می شود که دوره بعدی کدام نمایندگان در مجلس حضور ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، پس از بررسی و اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و رای مثبت نمایندگان به طرح پیشنهادی حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند مبنی بر اینکه کاندیداتوری کسانی که ۳ دوره نماینده بوده‌اند ممنوع شود، این پرسش مطرح می شود که در صورت تصویب نهایی این قانون، کدام نمایندگان نمی توانند برای دوره بعدی ثبت نام کنند.

به طور قطع مهمترین چهره علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی است که سه دوره متوالی ریاست مجلس را بر عهده دارد.

مسعود پزشکیان نماینده دوره های هشتم، نهم و دهم مجلس که هم اکنون نایب رییس مجلس است نیز در دوره بعدی نمی تواند کاندیدا شود.

علی مطهری دیگر نایب رییس مجلس نیز مانند پزشکیان در دوره بعدی حق ثبت نام برای حضور در انتخابات را ندارد.

با این حساب باید گفت که در دوره بعدی ترکیب هیات رییسه مجلس به طور کامل تغییر خواهد کرد.

از سوی دیگر نادر قاضی پور نماینده جنجالی و پرحاشیه ارومیه نیز از دوره هشتم نماینده مجلس بوده و دیگر نمی تواند کاندیدا شود.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد نیز در دوره های هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس بوده و سه دوره متوالی به نمایندگی از مردم مشهد در خانه ملت حضور داشته است.

محمد دهقان نماینده طرقبه نیز همین شرایط را دارد.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان نیز از مجلس هشتم در مجلس شورای اسلامی حضور دارد. اما شرایط احمد سالک متفاوت است. وی ۵ دوره در مجلس حضور داشته است که عبارتند از اول، سوم، چهارم، نهم و دهم. به همین دلیل سه دوره متوالی وی تکمیل نشده و دوره بعد می تواند کاندیدا شود.

محمد مهدی مفتح نماینده تویسرکان یکی از باسابقه ترین نمایندگان مجلس است. وی در دوره های چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس است.

سیدحسین نقوی حسینی نیز از نمایندگان با سابقه مجلس است و از مجلس هفتم در خانه ملت حضور دارد و سال آینده، آخرین سال نمایندگی وی خواهد بود.

محمد حسین فرهنگی نیز در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس بوده است.

سلمان خدادادی نیز در دوره های پنجم، ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس بوده و جزو با سابقه ها به شمار می آید.

محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان نیز سه دوره متوالی نماینده مجلس است و دوره بعدی در صورت تصویب نهایی این قانون نمی تواند کاندیدا شود.

حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس که در دوره هایی با همسرش در خانه ملت حضور داشت، از دوره چهارم تاکنون، تنها در دوره ششم نماینده نبوده است.

جهانبخش محبی نیا نیز از مجلس پنجم در خانه ملت حضور داشته است، اما وی در دوره نهم نماینده نبوده و به همین دلیل مشمول این قانون نمی شود. وی در دوره های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم نمایندگی مردم میاندوآب را در مجلس بر عهده دارد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان نیز سه دوره است که نمایندگی مجلس را بر عهده دارد.

عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس نیز سه دوره متوالی هشتم، نهم و دهم در مجلس حضور داشته است.

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز از مجلس هشتم در مجلس حضور دارد و دیگر نمی تواند کاندیدا شود.

حسینعلی شهریاری نماینده فعلی زاهدان در مجلس نیز در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده مجلس بوده است.

حسن خسته بند نماینده بندر انزلی نیز از دوره هشتم تاکنون در مجلس حضور دارد و در صورت تصویب این قانون دیگر نمی تواند برای دوره یازدهم کاندیدا شود.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده فعلی لنگرود نیز از دوره هشتم در مجلس حضور دارد.

علاالدین بروجردی نیز از جمله نمایندگان قدیمی مجلس است و در دوره های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم با رای مردم بروجرد به مجلس راه یافته است.

عزت الله یوسفیان ملا نیز از شهرستان آمل در دوره های هفتم، هشتم، نهم و دهم به مجلس راه یافته است.

محمدرضا تابش نماینده اردکان نیز از مجلس ششم در مجلس حضور دارد و هر دوره کاندیدا می شود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان نیز از دوره هشتم در مجلس حضور دارد.

سیامک مره صدق دیگر نماینده اقلیت مجلس نیز در دوره های هشتم، نهم و دهم از سوی کلیمیان در مجلس حضور داشته است.

اما با سابقه ترین نماینده اقلیت مجلس یوناتن بت کلیا است که از مجلس ششم در خانه ملت حضور دارد.

و بالاخره اینکه حسین امیری خامکانی همان نماینده ای که پیشنهاد جلوگیری از حضور متوالی بیش از سه دوره نمایندگان را داده است، خود در دوره های ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم نماینده بوده و دیگر نمی تواند کاندیدا شود.

نظرات کاربران (۱)

    < class="comment even thread-even depth-1" id="comment-152">
    محمدهادی

    با عرض ادب واحترام سلام،جناب آقای دکتر حسین امیری،نماینده محترم مجلس شهرستان زرند،اینجانب محمدهادی قربانی،فرزند اکبر،من ۳۰سال سن دارم، چندین سال نامزد دارم،ولی بعلت مشکلات مالی (اجاره نشینی و کارگری)نمی توانم ازدواج کنم مدتی هم هست،بعلت گران شدن مصالح ساختمانی_ کار،کارگری هم کم شده،من نیز فن خاصی جز کارگری بلد نیستم،اطرافیانم هم توان مالی کمک به من را ندارند تا ازدواج کنم،ضامن برای وام هم ندارم بخاطر اینکه درآمدم کم،تصمیم گرفتم برای شما نامه بفرستم،شاید فرجی شد
    خواهشمندم اگر امکانش هست به من کمک مالی شود تا از فکر و سردرگمی دربیام ازدواج و زندگی بهتری کنم مدتی هست اجاره خونه برام مشکل بزرگ شده،اگر حتی به اندازه اجاره خونه به من کمک مالی کنید،یه مشکل از مشکلات بزرگ من را حل کردید بخدا روم نمیشه اینها حضوری به شخصی بگم لوازم خونه نخریدم،اجاره خونه چند ماهی زیاد شده ولی کار کم شده،
    بهزیستی و کمیته امداد هم رفتم حضوری ولی کمکم نکردن.
    .شماره تماس من ۰۹۳۳۶۴۷۷ مجبور نبودم شماره عابرم نمی فرستادم شماره عابر بانک رفاه (۵۸۹۰۸۱)بنام محمدهادی قربانی.
    تو راخدا کمک کن
    موفق،سربلند و سلامت باشی در پناه الله خیلی ممنون و متشکرم

    توضیح: شماره تماس و حساب بانکی این کاربر گرامی، نزد شاپورخواست محفوظ است.