شاپورخواست گزارش می دهد؛
گروه: سیاسی
تاریخ: 20:57 :: 1398/02/30
جزئیات جلسه وزیر نیرو با استاندار و مجمع نمایندگان لرستان

کلنگ احداث سد مخملکوه خرم آباد، افزایش حجم تخصیصی آب از 206 میلیون به یک میلیارد و 137 میلیون متر مکعب و برداشت 200 میلیون متر مکعب از سد سیمره، دستاورد جلسه مشترک وزیر نیرو با مقامات لرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، در جلسه مشترک وزیر نیرو با سید موسی خادمی استاندار و رئیس و اعضای مجمع نمایندگان لرستان مصوب شد تا رضا اردکانیان در پایان ماه مبارک رمضان برای کلنگ زنی سد مخملکوه خرم‌آباد به لرستان سفر کند.

کلنگ احداث سد مخملکوه خرم آباد، افزایش حجم تخصیصی آب از ۲۰۶ میلیون به یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون متر مکعب و برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سد سیمره، دستاورد جلسه مشترک وزیر نیرو با مقامات لرستان بود.

در همین رابطه، محمدرضا ملکشاهی راد رئیس مجمع نمایندگان لرستان به خبرنگار شاپورخواست، گفت: در این نشست مصوب شد تا علاوه بر اجرایی شدن تمام سدهای استان همچون سد معشوره که مطالعات و تخصیص اولیه آنها انجام شده است، عملیات ساخت سد مخملکوه خرم آباد نیز با حضور وزیر نیرو آغاز شود.

ملکشاهی راد افزود: با اجرای این مصوبه سهم تخصیص آب لرستان از ۲۰۶ میلیون متر مکعب به یک میلیارد و ۱۳۷ میلیون متر مکعب افزایش پیدا می کند.

وزیر نیرو با برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سد سیمره موافقت کرد
وی با بیان اینکه در این جلسه با برداشت ۲۰۰ میلیون متر مکعب از سد سیمره برای لرستان موافقت شد، اظهار کرد: علاوه بر موارد یاد شده مقرر گردید تا برداشت اب های مورد نیاز استان در حوزه های محتلف به اندازه لازم افزایش پیدا کند.
کارگروه سازگاری با کم آبی در تیر ماه سال جاری تشکیل می شود
نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس  شورای اسلامی به تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی برای حل مشکلات سدها و مهار سیلاب در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: این کارگروه با حضور ۲ تن از معاونین رئیس جمهور و وزرای کشور، نیرو، کشاورزی و صمت در اوایل تیر ماه سال جاری برگزار می شود تا همه مسائل لرستان از جمله سدها و راه های مهار سیل و آبخیزداری به صورت ویژه پیگیری شوند.

محمدرضا ملکشاهی راد وزیر نیرو

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مغایرت اطلاعات و آمار کارشناسان وزارت نیرو و آمار واقعی حوزه آب لرستان، اظهار کرد: در ابتدای این جلسه دکتر اردکانیان با درک آمار غیر واقعی که مبنای کار این وزارتخانه شده است، معاونین و مدیران حاضر در جلسه را موظف کرد طی ۳ هفته آینده، آمار و اطلاعات آبی لرستان را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند تا بر اساس اطلاعات واقعی در مورد این استان تصمیم گیری شود.

گفتنی است عصر امروز، استاندار لرستان به همراه رئیس و اعضای مجمع نمایندگان لرستان به منظور رفع ابهامات و بررسی حقابه استان و سدهای نیمه تمام و در دست احداث در دفتر وزیر نیرو حاضر شدند.