شاپورخواست گزارش می‌دهد؛
گروه: اجتماعی
تاریخ: 6:50 :: 1397/11/09
جزئیات آبگرفتگی معابر خرم‌آباد + عکس

به دنبال طغیان رودخانه خرم‌ رود خرم‌آباد و آبگرفتگی معابر این شهر، ستاد مدیریت بحران لرستان وارد عمل شد اما، تلاش عوامل خدمت رسان رضایت مردم را در پی نداشت.

پایگاه خبری شاپورخواست/امین ساکی-به دنبال طغیان رودخانه خرم رود خرم‌آباد و آبگرفتگی معابر نوار ساحلی این رودخانه، متاسفانه برخی از منازل مسکونی و واحدهای تجاری دچار آبگرفتگی شدند.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار شاپورخواست در ساعت ۶:۳۰ صبح امروز سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷، علیرغم حضور احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان، وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد، غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان، صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، سرهنگ طرهانی فرمانده انتظامی خرم‌آباد و تلاش تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مرکز استان، متاسفانه ضعف زیرساخت‌ها و حجم سیلاب، کار عوامل امداد رسان را با مشکل مواجه شده و امکان هدایت روان آب با توجه به بالا آمدن سطح آب رودخانه وجود ندارد اما، تلاش برای رهایی گرفتاران در منازل انجام شده و تنها تعداد معدودی در منازل آبگرفته حضور دارند که عوامل شهرداری، هلال احمر و اورژانس در حال انتقال گرفتاران به اماکن امن هستند.

آبگرفتگی خرم آباد

ارتفاع آب در برخی معابر حدود ۲ متر است

این در حالی است که بخشی از منازل موجود در مسیر ساحلی خرم رود «حدفاصل پل انقلاب تا خیابان سرچشمه» و «پل حاجی» دچار آبگرفتگی شدید شده و ارتفاع آب در برخی سطوح معابر تا ۵۰ سانتی متر و در برخی تا ۲ متر است که موجب شده تابلوها و علائم هشداری مسیر به زیر آب برود.

سیل خرم آباد

سیلاب خرم‌آباد خسارت جانی نداشته است

گزارش خبرنگار شاپورخواست حاکی است که این سیلاب خسارت جانی نداشته اما، علیرغم تلاش نیروهای امدادی و عوامل خدمت رسان، بسیاری از منازل نوار ساحلی خرم رود و خودرودهای پارک شده دچار آبگرفتگی گسترده شده‌ و در برخی مسیرها، مالکین در حال انسداد مسیر ورودی منازل و واحدهای تجاری خود به وسیله شن و ماسه هستند.

سیلاب خرم رود

خسارات احتمالی در حد ورود آب به برخی منازل و واحدهای تجاری است

در همین رابطه، معاون عمرانی استاندار لرستان به خبرنگار شاپورخواست گفته که خسارتی به هیچ یک از ابنیه‌ها وارد نشده و خسارات احتمالی در حد ورود آب به برخی منازل و واحدهای تجاری است.

احمد مرادپور

مرادپور تصریح کرده که عصر دیروز به شهردار خرم آباد پیشنهاد شده تا نسبت به حذف پل موقت بستر رودخانه در انتهای خیابان سرچشمه اقدام کند اما شهرداری به دلایلی از انجام این کار خودداری کرده است.

پل موقت خرم رود

پل موقت را تخریب کنیم، ساکنان پایین دست با مشکل مواجه می‌شوند

وحید رشیدی شهردار خرم‌آباد نیز به خبرنگار شاپورخواست گفته که عوامل آتشنشانی و خدمات شهری شهرداری در حال انجام وظیفه هستند اما یکی از چالش‌های پیش رو بالا آمدن بیش از حد آب رودخانه است و همین امر مشکلات عدیده‌ای به وجود آورده و چنانچه اقدام به شکستن و حذف پل موقت خرم رود در انتهای خیابان سرچشمه کنیم، بی شک بسیاری از املاک پایین دست دچار آبگرفتگی شدید خواهند شد.

وقوع سیلاب در لرستان

اهالی خسارت دیده از مدیران حاضر در محل وقوع سیلاب گلایه دارند

این گزارش می‌افزاید، اگرچه مدیران و عوامل امدادی حاضر در محل از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند اما، مردم خسارت دیده حاضر در نوار ساحلی رودخانه خرم‌ رود با گلایه از ضعف زیرساخت‌های شهری، اقدامات صورت گرفته را ناکافی دانسته و خواستار پاسخگویی صریح و شفاف مدیران حاضر در محل وقوع سیلاب شده‌اند.

گفتنی است به دنبال بارندگی دو روز گذشته در خرم‌آباد، ساعاتی پیش در پی طغیان خرم رود و وقوع سیلاب مرکز استان لرستان، خیابان‌های منتهی به نوار ساحلی این رودخانه و بسیاری از منازل و واحدهای تجاری مسیر دچار آبگرفتگی شدند که کار امدادرسانی به مردم همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

عکس: گلناز کمالوند

۶:۳۰ صبح سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷/ نوار ساحلی خرم‌رود خرم‌آباد