صبح امروز؛
گروه: فرهنگی
تاریخ: 15:34 :: 1397/02/05
استاندار به خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان رفت

سید موسی خادمی صبح امروز، به دعوت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان، از این مجموعه دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست؛ صبح امروز به دعوت مدیرعامل، رئیس و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، سید موسی خادمی در راس هیاتی وارد خانه مطبوعات شد و با مدیران این مجموعه صنفی به بحث، گفت‌و‌گو و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار، سید احمد موسوی رئیس هیات مدیره ضمن خوش آمدگویی به استاندار و هیات همراه، به معرفی اعضای این خانه پرداخت و از مشکلات معیشتی و مسکن اهالی مطبوعات لرستان سخن به میان آورد.

خانه مطبوعات لرستان

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان، گفت: مشکلات معیشتی روزنامه‌نگاران یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی مطبوعات است که نگاه ویژه‌ی مدیریت ارشد استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

گردهمایی اهالی مطبوعات لرستان به زودی برگزار می‌شود

وی به برگزاری نشست مشترک با اعضای خانه مطبوعات اشاره کرد و افزود: طی چند روز آینده، هیات مدیره خانه مطبوعات در مراسمی با حضور تمامی اعضای خانه و اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، مسائل، مشکلات، نظرات و راه‌کارهای اصحاب رسانه را بررسی خواهد کرد که امیدواریم استاندار محترم نیز در آن جلسه حضور یابند.

امین ساکی خانه مطبوعات لرستان

در ادامه، امین ساکی عضو هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان نیز ضمن عرض خیرمقدم به استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، فرماندار خرم‌آباد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و هیات همراه، حفظ شان خبرنگاران را لازمه کار رسانه‌ای دانست و از سید موسی خادمی خواست زمینه برگزاری جلسه مشترک اصحاب رسانه با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان را فراهم آورد.

برخی واحدهای مسکن مهر در اختیار اصحاب رسانه لرستان قرار گیرد

وی، افزود: با توجه به اینکه برخی واحدهای پروژه مسکن مهر خرم‌آباد واگذار نشده است، لذا پیشنهاد می‌شود تا چند بلوک تحت عنوان بلوک خبرنگاران، به صورت اقساطی به اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان واگذار شود که مورد توجه استاندار قرار گرفت و مقرر شد تا در این خصوص، مکاتباتی با استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی صورت گیرد.

استاندار از تاسیس مجتمع بزرگ مطبوعاتی در لرستان حمایت کند

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان، افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان مدارسی دارد که بلااستفاده است، لذا می‌توان از این ظرفیت به منظور تاسیس مجتمع مطبوعاتی و رسانه‌ای استان استفاده کرد. با عملیاتی کردن این طرح، تمامی دفاتر مطبوعات و خبرگزاری‌های استان به آن مجموعه منتقل و در کنار یکدیگر به فعالیت خواهند پرداخت. این مهم از طرفی باعث هم‌افزایی اجرایی خبرنگاران خواهد شد و از سوی دیگر در کاهش هزینه‌های جاری دفاتر نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

خانه مطبوعات استان لرستان

بخشی از توسعه لرستان در گرو همکاری رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها است

علی قدرت نجفی دبیر و سخنگوی هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان نیز در این دیدار صمیمانه، از عملکرد برخی روابط عمومی‌های لرستان انتقاد کرد و خطاب به استاندار، گفت: مادامی که رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با یکدیگر همکاری عمیق و ساختاری نداشته باشند، توسعه استان با چالش روبرو خواهد بود.

نجفی، افزود: طرح شکایت دستگاه‌های اجرایی از اصحاب رسانه، معضلی است که اصل دموکراسی را هدف قرار داده و وقت ارزشمند خبرنگاران را هدر می‌دهد.

خانه مطبوعات وخبرگزاری های لرستان

از بانوان خبرنگار حمایت شود

آفرین پنهانی نائب رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان نیز با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت خبرنگاران لرستان را بانوان تشکیل می‌دهند، بر حمایت جدی از این قشر خدوم و تاثیرگذار جامعه رسانه‌ای استان تاکید کرد.

وی، افزود: در بحث آگاهی بخشی به جامعه، لازم است تا مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، در زمینه تولید محتوا، با خبرنگاران لرستان همراه و همگام باشند چراکه اگر این همراهی و همدلی نباشد، آگاهی بخشی اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهد شد.

پنهانی، تصریح کرد: هیئت مدیره خانه مطبوعات در راستای وحدت اندیشی، به عنوان حلقه اتصال ادارات، استانداری و اهالی مطبوعات می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند لذا لازم است تا زمینه همکاری بیش از پیش این ۳ عنصر تاثیرگذار فراهم گردد.

جلسه استاندار با خانه مطبوعات لرستان

تقسیم آگهی‌های دولتی عادلانه نیست

حسینعلی حسینی عضو هیات مدیره خانه مطبوعات لرستان نیز در این دیدار، به مشکل تقسیم آگهی‌های دولتی میان رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در تقسیم آگهی‌ها، عدالت حلقه مفقوده‌ای است که نباید از آن غافل شد. لذا تقاضای ما از استاندار لرستان این است که در این خصوص، به دستگاه‌های اجرایی لرستان تذکر جدی دهند.

دیدار استاندار با خانه مطبوعات لرستان

مشکلات خبرنگاران، کارکنان دفاتر و متصدیان دکه‌های مطبوعاتی بررسی شود

در ادامه این دیدار، حمید مریدی عضو هیات مدیره و رضا محمدمیرزایی خزانه‌دار خانه مطبوعات لرستان نیز در سخنانی جداگانه، ضمن عرض خیرمقدم به استاندار لرستان و هیات همراه، بر رفع مشکلات خبرنگاران استان، کارکنان دفاتر مطبوعات و خبرگزاری‌ها و  متصدیان دکه‌های مطبوعاتی تاکید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این دیدار، ضمن عرض خیر مقدم به استاندار لرستان و هیات همراه، در سخنانی، گفت: فعالان این حوزه باید خانه مطبوعات را مرجع حل و فصل و رسیدگی به مشکلات و مسائل خود بدانند، زیرا مهمترین افرادی که می‌توانند به بالاتر رفتن اعتبار خانه مطبوعات به عنوان مرجع تخصصی این موضوع کمک کنند، خبرنگاران، مدیران مسئول و اصحاب رسانه و مطبوعات هستند.

آئین‌نامه تفویض اختیارات به خانه‌های مطبوعات تدوین شده است

حمیدرضا حنان، افزود: چگونگی تفویض اختیارات به خانه مطبوعات توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده و به زودی ابلاغ خواهد شد و ما نیز در راستای عملی شدن این موضوع اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

چاپخانه تخصصی مطبوعات در لرستان تاسیس می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان، اذعان داشت: موضوع تاسیس چاپخانه تخصصی مطبوعات یکی از چالش‌های اهالی رسانه استان است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، به‌زودی با حضور یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سید موسی خادمی

انتخاب اعضای هیات مدیره جدید خانه مطبوعات را تبریک می‌گویم

استاندار لرستان نیز در پایان، با تبریک انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان، در سخنانی، گفت: خوشحال و خرسندم که دیدار با نمایندگان رسانه‌های استان، در محل خانه مطبوعات لرستان شکل گرفت.

سید موسی خادمی، افزود: خانه مطبوعات دوره پنجم لرستان باید در مسیری حرکت کند که جایگاهی رفیع‌تر از دوره‌های پیشین داشته باشد.

وی، تصریح کرد: همه ما دست به دست هم داده‌ایم تا به توسعه استان کمک کنیم، لذا باید به‌گونه‌ای عمل شود تا هم جایگاه استان و هم جایگاه مطبوعات لرستان حفظ شود.

رسانه‌های لرستان، تعاونی تشکیل دهند

استاندار لرستان، گفت: اگر برخی از رسانه‌ها در بحث تامین هزینه‌ها با مشکل مالی مواجه هستند، خانه مطبوعات آنان را تجمیع کند تا با تاسیس یک تعاونی، مشکلات مالی برطرف شود. بی‌شک اگر در این امر مشارکت شود، بخش عمده‌‍ای از مشکلات حل شدنی است. لذا ما هم در این مسیر از اصحاب رسانه حمایت می‌کنیم.

از تاسیس مجتمع بزرگ مطبوعاتی در لرستان حمایت می‌کنم

خادمی، ادامه داد: تاسیس مجتمع مطبوعاتی برای رسانه‌های استان کار خوبی است اما باید طوری مدیریت شود که تمامی رسانه‌ها در آن حضور داشته باشند، نه اینکه تعدادی باشند و تعدادی حذف شوند. لذا ما دراین خصوص حمایت می‌کنیم اما نظارت خانه مطبوعات نیز بر چگونگی اجرای  این طرح لازم و ضروری است.

خانه مطبوعات و استاندار لرستان

خانه مطبوعات برای واگذاری مسکن مهر به خبرنگاران، مکاتبه کند

نماینده عالی دولت در لرستان، افزود: در بحث واگذاری واحدهای مسکن مهر به اصحاب رسانه هم ما استقبال می‌کنیم. خانه مطبوعات با استانداری و اداره کل راه و شهرسازی مکاتبه کند، ما نیز پای کار هستیم و در این مسیر از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی، بر لزوم ساماندهی خبرنگاران لرستان نیز تاکید کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده، از این پس وظیفه خانه مطبوعات است تا به موضوع ورود، و خبرنگار و خبرنگار نما را از یکدیگر تفکیک کند.

استاندار لرستان، ادامه داد: اگر این غربالگری صورت گیرد، ما و سایر دستگاه‌های اجرایی لرستان با سیستم شناسایی‌شده و تعریف‌شده جلو می‌رویم و هر کسی که کارت خبرنگاری دارد به عنوان خبرنگار شناخته می‌شود و مسوولیت‌ و حقوقی دارد. لذا خانه مطبوعات شرایطی فراهم کند که ما بر این اصل فعالیت با رسانه‌ها را ادامه دهیم.

گفتنی است این دیدار، ساعت ۸:۳۰ صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷، به دعوت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های لرستان صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

عکس و خبر: گلناز کمالوند