گروه: اقتصادی
تاریخ: 14:02 :: 1398/05/02
کمبود پروازهای فرودگاه خرم آباد مانع توسعه‌ صنعت لرستان شده است

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران در جلسه تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن لرستان، گفت: با شرایط کنونی پروازهای فرودگاه خرم آباد نمی توان شاهد توسعه یافتگی صنعت این استان بود.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: کمبود پروازهای فرودگاه خرم آباد مانع توسعه‌ صنعت لرستان شده است.

وی که در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش صنعت و معدن لرستان، سخن می گفت، تصریح کرد: رونق تولید تابع افزایش عرضه و تقاضا است و تحول در نظام تولید مستلزم مجموعه‌ای از سیاست‌های پولی، مالی و تجاری است، لذا یکی از ابزارهای اولیه توسعه لرستان، برقراری پروازهای متعدد در فرودگاه خرم آباد است که متاسفانه در حال حاضر این شرایط وجود ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان، ادامه داد: زمانی که یک سرمایه گذار بخش خصوصی یا فعال اقتصادی قصد سرمایه گذاری در لرستان را دارد، باید شرایط برای حضورش فراهم شود، اما آیا وضعیت کنونی پروازهای فرودگاه خرم آباد به عنوان یک نیاز اولیه اجازه چنین حضوری را می دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، افزود: نمی شود از یک سرمایه گذار خواست تا ساعت ها وقت و انرژی خود را صرف سفر زمینی کرده تا بتواند در استان لرستان سرمایه گذاری کند.

وی، ادامه داد: یکی از کارهای اولیه، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه خرم آباد است و اگر این پروازها افزایش پیدا نکند، نباید توسعه صنعت لرستان را انتظار داشت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم بیان داشت: در نگاه دولت، هیچ‌ سیاستی که منجر به تحرک و رونق تولید شود وجود ندارد و رکود روز به روز در کشور عمیق‌تر شده، لذا باید در سیاست گذاری ها تجدیدنظر کرد.

حسین سلاح‌ورزی در ادامه تصریح کرد: محدودیت منابع بانک‌ها به مهمترین مشکل واحدهای تولیدی تبدیل شده و اگر مسائل مالی واحدهای تولیدی و صنعتی تامین نشود بی شک شاهد مشکلات عدیده ای در این حوزه خواهیم بود، اگرچه از نظر آماری میزان پرداخت تسهیلات در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته اما در واقع این چنین نیست.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها به واحدهای تولیدی در سال ۹۷ بوده است، افزود: با این وجود مشکلات واحدهای تولیدی همچنان پابرجاست، چرا که بخشی از این تسهیلات واقعی نبوده و تسهیلات جایگزین بوده است.

بسته رونق تولید لرستان هفته آینده ارائه می شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، گفت: بسته رونق تولید لرستان تا هفته آینده ارائه می‌شود، لذا اجرای بسته، نیازمند حمایت مدیریت ارشد استان و همکاری دستگاه‌های اجرایی لرستان است.

نظرات کاربران (۱)