هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی؛
گروه: فرهنگی
تاریخ: 11:17 :: 1397/08/28
کتابخانه‌های عمومی لرستان ویژه برنامه «چل سرو» برگزار کرد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه فرهنگی و آئین سنتی «چِل سِرو» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در شهرستان کوهدشت برگزار شد.

به گزارش شاپورخواست، فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در ویژه برنامه فرهنگی و آئین سنتی چهل سرود «چل سرو» که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندار و جمعی از مسوولین شهرستان کوهدشت در روستای قرعلیوند برگزار شد، گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرهنگی غنی و با اصالت است که باید به آن توجه کرد، لذا به عموم مردم به‌ویژه نسل جوان توصیه می‌کنم از فضای مجازی فاصله گرفته و به کتابخوانی روی آورند.

وی، افزود: فرهنگ ما مردم لرستان سرشار از آئین و رسوم و ابیات و کمالات اخلاقی است و از شواهد موجود چنین برمی‌آید که نیاکان ما شاعران بی کتاب بوده‌اند، لذا با تغییر سبک زندگی، امروز کتابخانه‌ها بستر ساز خلاقیت‌های علمی، پژوهشی و بنیادی است.

شبکه‌های اجتماعی جای کتاب را نخواهند گرفت

طهماسبی، تصریح کرد: هر چند رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی به رقیبی برای کتاب بدل شده‌اند اما تردیدی نیست که این رسانه‌های نوظهور هیچگاه جای کتاب را نخواهند گرفت.

فرشته طهماسبی هفته کتاب لرستان

درب کتابخانه‌های عمومی لرستان به روی علاقه‌مندان باز است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، تاکید کرد: لذت مطالعه کتاب با هیچ عامل مشابهی قابل جایگزین نیست، پس شایسته است تا عموم مردم از ظرفیت کتابخانه‌ها به درستی استفاده کنند، از این رو ما به عنوان متولی کتاب و کتابخوانی درب کتابخانه‌های عمومی را به روی عموم مردم گشوده‌ایم تا هیچ محدودیتی در این خصوص وجود نداشته باشد.

کتابخانه های لرستان

چل سرو، عامل محرکی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

وی به برگزاری آئین سنتی چل سرو اشاره کرد و گفت: آئین چهل سرود به خودی خود عامل محرکی برای حفظ اشعار و مراجعه به کتابها برای افزودن به داشته‌های شعری افراد بوده و اینکه همکاران من در شهرستان کوهدشت جشن هفته کتاب را به این آئین فرهنگی غنی مزین کرده‌اند جای خوشحالی دارد که از این بابت از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

گفتنی است در ادامه سلسله برنامه‌های گرامیداشت بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران؛ آئین چل سرو، نمایشگاه توانمندی‌های مردم لرستان، مسابقه سوارکاری، نمایشگاه نان و غذاهای محلی لرستان، با حضور اقشار مختلف مردم؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار کوهدشت و جمعی از مسوولین در روستای قرعلیوند این شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/

گلناز کمالوند