یک نماینده مجلس مطرح کرد؛
گروه: اقتصادی
تاریخ: 11:42 :: 1397/12/01
چرا کسی نمی پرسد که مداحان چقدر مالیات می دهند؟

یکی از نمایندگان پزشک مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادهای مطرح شده درباره مالیات پزشکان گفت: چرا هیچ کس نمی گوید مداحان چقدر مالیات می دهند؟

محمدجواد جمالی نوبندگان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در خصوص مالیات پزشکان باید واقعیت را نگاه کرد و نباید با موضوع به صورت پوپولیستی برخورد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با پرداخت مالیات از سوی پزشکان مخالف هستید؟ گفت: من مخالف این موضوع نیستیم، اما می گویم باید به صورت کارشناسی این موضوع را نگاه کرد و نمی توان به صورت احساسی اقدام کنیم.

نماینده فسا در مجلس تصریح کرد: اگر می گویم نباید به موضوع مالیات پزشکان به صورت پولویستی نگاه کرد، به این دلیل نیست که می خواهم از این قشر دفاع  کنم. من اگر چه پزشک هستم، اما نه پولدارم و نه مطب دارم و نه در بخش خصوصی فعال هستم. در دوره ای رییس بیمارستان بودم و حقوق بازنشستگی می گیرم.

جمالی نوبندگانی گفت: به عنوان رییس بیمارستان نجمیه بازنشسته شدم و حقوق بازنشستگی من بعد از سه سال، افزایش یافته و حدود ۵ میلیون تومان دریافتی دارم.

وی افزود: پزشکان ما امروز مالیات می دهند. اما از رسانه ها سوال می کنم که چه کسی مالیات مداحان را پیگیری کرده و می کند ؟.

نماینده فسا در مجلس با اشاره به درآمد و مالیات مداحان  گفت: از سوی دیگر مداحانی که برای چند ساعت مداحی به صورت میلیونی پول می گیرند، اینها کجا مالیات پرداخت می کنند؟ به چه کسی مالیات می دهند؟ مالیات آنها چگونه محاسبه می شود؟ چرا رسانه ها به این مسائل نمی پردازند ؟.