با حضور هنرمندان و مردم قدرشناس؛
گروه: فرهنگی
تاریخ: 14:27 :: 1398/04/18
پیکر غزل بانوی لرستان «مهتاب بازوند» به خاک سپرده شد

پیکر «مهتاب بازوند» غزل بانوی لرستان، پس از تشییع باشکوه، در قطعه هنرمندان آرامستان صالحین خرم آباد به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، پیکر غزل بانوی لرستان «مهتاب بازوند» امروز در قطعه هنرمندان آرامستان خرم آباد آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، امروز در مراسمی باشکوه که با حضور جمع کثیری از هنرمندان، هنردوستان و قشرهای مختلف مردم در آرامستان صالحین خرم آباد برگزار گردید، پیکر مهتاب بازوند تشییع و به خاک سپرده شد.

بسیاری از شخصیت های هنری، نویسندگان و شعرای لرستان با حضور در این مراسم، ضمن قرائت فاتحه و اجرای برنامه، از ابعاد مختلف شخصیتی مهتاب بازوند گفتند و یاد و خاطره آن بانوی هنرمند را گرامی داشتند.

این در حالی است که مهتاب بازوند متولد ۱۸ مرداد ۵۶، از شعرای برجسته لرستان و فرزند استاد عزیز بیرانوند سالها از بیماری کلیوی رنج می برد، تا اینکه چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری شد.

خبر شاپورخواست، واکنش وزیر بهداشت را برانگیخت

انتشار خبر بستری شدن بازوند در بیمارستان توسط شاپورخواست، واکنش سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در پی داشت تا اینکه نمکی به رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دستور داد تا روند درمان مهتاب بازوند را پیگیری کند.

انتقال مهتاب به تهران، در آینده نزدیک

محمدرضا نیکبخت رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان شبانه بر بالین غزل بانوی لرستان که در وضعیت کما به سر می برد حاضر شد اما کادر درمانی، هرگونه انتقال و جابجایی او را تا رسیدن به شرایط پایدار رد کردند تا اینکه مهتاب بازوند، عصر روز یکشنبه ۱۶ تیر ماه ۹۸، برای همیشه چشم از جهان فروبست.

مهتاب، رفت …

با درگذشت مهتاب بازوند بسیاری از شخصیت های فرهنگی و هنری و مردم هنردوست در فضای مجازی نام و یاد او را گرامی داشتند تا اینکه صبح امروز، پیکر وی بنا به پیشنهاد معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جامعه هنری لرستان در قطعه هنرمندان آرامستان صالحین خرم آباد به خاک سپرده شد.

امروز مثل هر روز با من بساز ای درد

این عشق کار من نیست اما چه می توان کرد؟

ای روح نا به سامان با من نمان و بگریز

من خاک می شوم خاک من گرد می شوم گرد

این روزهای آخر باید وزید و طی شد

با رودهای راهی با بادهای شبگرد

نگذار خاطراتش در من فسیل گردد

آتش بزن بسوزان دردت به جانم ای درد

«مهتاب بازوند»

انتهای پیام/

خبر: امین ساکی

عکس: ولی میراسماعیلی

مهتاب بازوند به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شد