مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:
گروه: فرهنگی
تاریخ: 14:39 :: 1398/04/15
مدارس مناطق سیل زده لرستان برای مهر ماه آماده نمی شوند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، از عدم بازسازی مدارس خسارت دیده از سیل لرستان برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، رضا زینی‌وند مقدم، گفت: مدارس مناطق سیل زده لرستان برای سال تحصیلی جدید آماده نمی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، ادامه داد: در جریان سیل فرودین ماه سال جاری تعداد ۱۱۵ مدرسه لرستان تخریب شد که به طور قطع هیچکدام از این مدارس برای مهر ماه ۹۸ آماده نخواهند شد.

۳۱۴ کلاس درس در لرستان تخریب شده است

زینی وند مقدم، تصریح کرد: متاسفانه در جریان وقوع سیل لرستان، ۱۱۵ مدرسه با ۳۱۴ کلاس درس تخریب شده که بازسازی آنها زمان‌بر است و به اعتبار نیاز دارد.

وی، گفت: این در حالی است که تجهیزات ۱۷۹ مدرسه لرستان نیز به طور کامل تخریب شده و ۳۳۳ مدرسه نیز به تعمیرات اساسی نیازمند است.

بازسازی مدارس تخریبی نیازمند اعتبارات استانی است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: در بحث تعمیر مدارس باید از محل اعتبارات استانی به آموزش پرورش کمک شود تا تجهیزات مورد نیاز مدارس سیل‌زده تامین گردد.

خیرین مدرسه ساز پای کار آمدند

وی با تاکید بر اینکه در بحث ساخت این مدارس برخی از خیرین پای کار آمده اند، افزود: نوسازی مدارس نیز در تلاش است که بحث ساخت این ۱۱۵ مدرسه را در دستور کار قرار دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، گفت: به هر حال مدارس تخریبی نیاز به بازسازی دارد و بازسازی نیز نیازمند اعتبار است، لذا بعید به نظر می رسد که مدارس مناطق سیل‌زده برای سال تحصیلی جدید آماده شوند.