معاون قوه قضائیه:
گروه: سیاسی
تاریخ: 0:55 :: 1398/05/24
طرح تحول در قوه قضائیه با اقبال عمومی مواجه شده است

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، ذبیح الله خداییان ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با کارکنان ادارات دادگستری و ثبت اسناد و املاک شهرستان قروه به طرح تحول در قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تحول در قوه قضائیه با اقبال عمومی مواجه شده است. خدائیان، ادامه داد: در طرح تحول قوه قضائیه بر […]

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، ذبیح الله خداییان ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با کارکنان ادارات دادگستری و ثبت اسناد و املاک شهرستان قروه به طرح تحول در قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: طرح تحول در قوه قضائیه با اقبال عمومی مواجه شده است.

خدائیان، ادامه داد: در طرح تحول قوه قضائیه بر تلاش کارکنان از جمله قضات برای کاهش جمعیت کیفری زندان ها تاکید شده است.

وی امر قضاوت را به کار پزشکی تشبیه کرد و افزود: قصات باید به نوع جرم توجه کرده و کاری کنند شخص متهم اصلاح شود ضمن اینکه تا جایی که امکان دارد از زندانی کردن متهم خودداری کنند چرا که ممکن است سرنوشت فرد تغییر کرده و غیر قابل برگشت باشد.

طرح تحول در قوه قضائیه با اقبال عمومی مواجه شده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه طرح تحول در قوه قضائیه با استقبال مردم و گرایش های مختلف سیاسی مواجه شده است، اضافه کرد: اقدامات انجام شده در طول مدیریت کوتاه رییس جدید قوه قضاییه مردم را در بحث مقابله با اختلاس و فساد اقتصادی امیدوار کرده اما ادامه این روند و امیدواری مردم بستگی به همکاری و عملکرد همه دستگاه ها دارد.

خداییان اظهار داشت: طرح تحول در دستگاه قصایی تقدیم رهبری شده و رئوس آن به تایید ایشان رسیده است اما اجرای این طرح و عملی شدن فرمایشات و رهنمودهای رهبری بستگی به تلاش کارکنان دادگستری دارد.

وی سرلوحه برنامه طرح تحول دستگاه قضا را احترام به کارکنان این دستگاه در کنار تکریم ارباب رجوع اعلام کرد و گفت: عزیز نگه داشتن قضات و کارکنان دستگاه قضایی سدی در برابر مفاسد و جرمها است ضمن اینکه باید پیگیر مطالبات مردم و برخورد با قاطع با افراد سودجو باشیم.

معاون قوه قضاییه رضایتمندی مردم را در دقت قضات و صدور احکام عادلانه دانست و افزود: در کنار دقت در صدور رای تسریع در رسیدگی به دادرسی ها نیز ضروری است.

خداییان به کمبود کادر اداری در دستگاه قضا اشاره و اضافه کرد: برای استخدام ۶ هزار نفر آزمون برگزار شده و آماده صدور ابلاغ هستیم اما دولت تاکنون اجازه صدور ابلاغ این استخدامی ها را نداده است با این وجود باید با تلاش بیشتر، کمبودها را جبران کنیم که موجب اطاله دادرسی نشود.

وی از تهیه و ارائه طرحی به مجلس برای بی اعتبار کردن اسناد غیررسمی و عادی خبر داد و یادآور شد: پیگیر هستیم که سند عادی در مقابل اسناد رسمی اعتبار نداشته باشد تا امنیت معاملات در جامعه افزایش یابد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بعد از این نشست از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان قروه بازدید و در جریان مشکلات و کمبودهای این حوزه قرار گرفت.

معاون رییس قوه قضاییه همچنین خواستار برخورد دقیق قضات در دادرسی ها، کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها شد و از قضات خواست در صدور احکام قضایی حبس زدایی کرده و از صدور حکم زندان برای افراد متهم کمتر استفاده کنند.