استاندار لرستان:
گروه: اجتماعی
تاریخ: 19:17 :: 1397/11/10
رودخانه خرم‌آباد ساماندهی می‌شود

سید موسی خادمی در جلسه شورای مدیریت بحران لرستان که به ریاست رئیس دفتر و فرستاده ویژه رئیس جمهور برگزار شد، گفت: طرح مصوب ساماندهی خرم‌آباد باید به صورت کامل اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، استاندار لرستان در جلسه شورای مدیریت بحران استان که به ریاست محمود واعظی رئیس دفتر و فرستاده ویژه رئیس جمهور و به منظور بررسی ابعاد حادثه وقوع سیل در برخی نقاط لرستان از جمله خرم‌آباد و پلدختر برگزار شد، گفت: رودخانه خرم آباد ساماندهی می شود.

سید موسی خادمی با ابراز تاسف از حادثه پیش آمده، افزود: با توجه به اینکه تاسیسات شهری باعث تشدید حجم سیلاب در خرم آباد بوده، لذا طرح ساماندهی رودخانه این شهر تصویب شده و باید به طور کامل اجرا شود.

استاندار لرستان، ادامه داد: به دلیل اینکه رودخانه در این شهرستان از حوزه های نزدیک شهر است و وسعت و شیب زیادی دارد بارش شدید باران موجب بروز سیلاب بزرگی شد که نوار ساحلی را در بر گرفت.
خادمی، تصریح کرد: در ۱۰۰ سال اخیر دبی رودخانه ۵۷۰ متر مکعب در ثانیه بوده اما در سیل اخیر بیشتر از ۷۱۰ متر مکعب بود و این اتفاق در این شهر کم سابقه و یا بی سابقه است.
برخی تاسیسات موجب تشدید سیلاب شد
وی اضافه کرد: در این سال ها تاسیسات بسیاری مانند زیرگذر و پل های موقت در رودخانه یا حریم آن ایجاد شده که همین مسائل موجب تشدید حجم سیلاب بوده است.
دولت اعتباری برای شرایط بحرانی به لرستان اختصاص دهد
استاندار لرستان با اشاره به اینکه مشکل اصلی ستاد بحران استان نبود امکانات و تجهیزات است گفت: در شرایط بحران نمی توانیم به سرعت تصمیم گیری کرده و اقدام کنیم باید اعتباری ویژه برای لرستان وجود داشته باشد تا در مواقع نیاز و به دور از سیکل طولانی درخواست و تخصیص اعتبار برای شرایط حساس و بحرانی هزینه کنیم.

انتهای پیام/

گلناز کمالوند