مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان:
گروه: فرهنگی
تاریخ: 19:13 :: 1397/09/21
دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر نگاهی حرفه‌ای و حمایتی به آثار خبرنگاران لرستان دارد

امین ساکی، گفت: نگاه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر به رسانه‌ها و خبرنگاران لرستان، نگاهی حرفه‌ای، حمایتی و تشویقی است.

به گزارش شاپورخواست، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های لرستان در آستانه برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان، گفت: این جشنواره فارغ از هر نوع سلیقه و دیدگاه، نگاهی حرفه‌ای، حمایتی، تشویقی و توسعه‌گرایانه به رسانه‌ها و خبرنگاران لرستان دارد.

امین ساکی، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، برگزاری یک جشنواره‌ رسانه‌ای آن هم در سطح استانی و ملی، فرآیندی خوب و مثبت است اما، این مهم آنجا اهمیت پیدا می‌کند که اکثریت جامعه رسانه‌ای لرستان وارد این آوردگاه شده و به رقابت بپردازند که خوشبختانه دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از این شاخص‌ها برخوردار است.

تعامل خوبی میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه لرستان وجود دارد

وی، تصریح کرد: خوشبختانه در تعامل خوبی که میان خانه مطبوعات و بسیج رسانه لرستان برقرار شده، تردیدی نیست که دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور حداکثری اصحاب رسانه و با کیفیتی خوب و مطلوب برگزار خواهد شد.

ساکی، گفت: در حال حاضر، شرایط خوبی جهت ارسال آثار از طریق رایانامه و شبکه‌های اجتماعی فراهم شده تا خبرنگاران بتوانند از راه دور و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار خود را تا ۳۰ آذر ماه ۹۷ به دبیرخانه ارسال کنند اما، دبیرخانه این جشنواره شرایط حضور فیزیکی اصحاب رسانه جهت تحویل آثار را نیز فراهم کرده است، لذا همکاران عزیز و خبرنگاران لرستان، خصوصاً فعالان رسانه‌های مکتوب می‌توانند آثار چاپی خود را به صورت حضوری، به آدرس خرم‌آباد، خیابان انقلاب، کوچه ایثارگران، سازمان بسیج رسانه لرستان تحویل دهند.

وی تاکید کرد: اینکه فعالان رسانه‌ای استان در تمامی قالب‌های خبری اعم از خبر، عکس، مستند، کلیپ، انیمیشن، مصاحبه، گزارش، یادداشت و گزارش تصویری، آثاری ارسال کنند و مورد داوری قرار بگیرند و برگزیدگان به جشنواره کشوری ابوذر معرفی شوند چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟. اینکه ما محصول خبری خود را در معرض داوری قرار می‌دهیم یعنی پیامی از فرستنده به گیرنده منتقل شده و مورد ارزیابی قرار گرفته است، لذا فال نیکی است که رسالت خبری هم همین را می‌گوید، علی ایحال، آن زمان که آثاری انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا می‌کند یعنی اثرهای منتخب مورد توجه خرد جمعی قرار گرفته و حرفی برای گفتن داشته است.

امین ساکی، ادمه داد: شیرینی کار آنجاست که آثار راه یافته به مرحله کشوری، نه تنها نماینده رسانه متبوع خود، که نماینده تمامی خبرنگاران و فعالان خبری یک اقلیم و استان هستند و چنانچه به موفقیتی دست پیدا کنند و رتبه‌ای کسب کنند، این موفقیت به نام لرستان ثبت و ضبط خواهد شد.

دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با آثاری خوش ساختار و پرمحتوا روبرو خواهد شد

وی، افزود: با توجه به اینکه سواد رسانه‌ای خبرنگاران لرستان در سطح مطلوبی قرار دارد، لذا پیش‌بینی می‌شود که آثار تولیدی همکاران ما در رسانه‌های مکتوب و برخط، آثاری با ساختار و محتوای قوی باشند که این امر بر رونق جشنواره خواهد افزود. لذا مسوولان برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر باید منتظر دریافت سوژه‌هایی ناب و آثاری خوش ساختار و پرمحتوا باشند که امیدوارم در مرحله کشوری نیز خوش بدرخشند.

خدمات رئیس سازمان بسیج رسانه لرستان قابل تقدیر است

مدیرعامل مطبوعات و رسانه‌های لرستان در پایان، گفت: جا دارد از خدمات و زحمات جناب آقای رضا مریدی اصل رئیس سازمان بسیج رسانه لرستان و همه همکاران ایشان که در ایجاد شرایط برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند تقدیر و تشکر کنم چراکه رویکرد بسیج رسانه و ستاد اجرایی جشنواره، توسعه‌گرایانه و حمایتی است.

گفتنی است، دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان لرستان، دی ماه ۹۷ با آثار منتخب خبرنگارانی که از یکم فروردین ماه تا ۳۰ آذر ماه ۹۷ اقدام به انتشار مطلب در قالب‌های ارائه شده نموده‌اند، در خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

گلناز کمالوند