رئیس مجمع نمایندگان لرستان:
گروه: اقتصادی
تاریخ: 11:50 :: 1398/03/14
دولت عزمی برای کاهش فاصله میان حقوق بگیران نجومی و کارمندان عادی ندارد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، گفت: به نظر می رسد دولت همچنان تمایل دارد که فاصله زیادی میان حقوق بگیران نجومی و کارمندان عادی باشد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، محمدرضا ملکشاهی راد، گفت: به نظر می رسد دولت همچنان تمایل دارد تا فاصله زیادی میان حقوق بگیران نجومی و کارمندان عادی وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۸، موضوعی است که جناب آقای حاجی بابایی در رسانه ها به آن پرداخته است اما در قانون بودجه سال ۹۸ که من نیز عضو کمیسیون تلفیق بودم و در تصویب و تلفیق لوایح و قوانین مشارکت داشتم مجلس به دنبال حل مشکل بازنشستگان و همچنین افزایش حقوق کارمندان، به ویژه فرهنگیان بوده و هست.

وی در پاسخ به این پرسش کـــه چرا دولتمردان به دنبال رضایت مندی کارمندان، به ویژه بازنشستگان نیستند، اظهار داشت: با توجه به حمایت مجلس از این قانون، و از آنجا که دولت منابع مالی در اختیار دارد، دلیل این عدم تمایل مشخص نیست، لذا لازم است تا دولت در اجرای قوانین کوشش کند.

نماینده دولت، موضوع عدم توان پرداخت افزایش حقوق را در مجلس مطرح نکرد

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، خاطرنشان کرد: در مجلس میزان هزینه افزایش حقوق کارمندان دولت و فرهنگیان به میزان ۴۰۰ هزار تومان به اضافه ۱۰ درصد افزایش است، لذا کل منابع مالی آن نیز در اختیار دولت قرار گرفته و شرایط پرداخت آن وجود دارد اما، متاسفانه نماینده دولت در کمیسیون و صحن علنی مجلس به طور واضح اعلام نکرد که دولت توان پرداخت افزایش حقوق ها را ندارد.

دولت، فاصله میان حقوق نجومی بگیران و کارمندان عادی را می خواهد

ملکشاهی راد، گفت: در زمانی که افزایش حقوق کارمندان به طور مساوی به آنها پرداخت می شود معلوم است آنان که حقوق بیشتری می گیرند از درصد افزایـش حقوق بیشتری هـم بهـره مند می شوند لذا، به نظر می رسد دولت همچنان تمایل دارد فاصله زیادی بین حقوق بگیر نجومی و کارمند عادی باشد.

دولت، طرفدار مستضعفین نیست

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که اصل انقلاب اسلامی بر اساس آرمان های امام راحل و رهبری معظم استحکام یافته است، تاکید کرد: دولت بر اساس کدام منطق و استدلال به قانون مجلس تمکین نمی کند ؟!. متاسفانه همین موضوع نشان می دهد که دولت طرفدار مستضعفین نیست.