در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی؛
گروه: اجتماعی
تاریخ: 12:38 :: 1397/11/08
خدمات شرکت گاز لرستان تشریح شد

صبح امروز و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، صبح امروز و در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان شرکت کرد و به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی این شرکت پرداخت.

غلامرضا لطفعلیان، در گزارش خدمات ارائه شده توسط شرکت گاز لرستان، گفت: شرکت گاز لرستان از سال ۱۳۷۳ در منطقه ۷ شرکت‌های زیر مجموعه گاز ایران شروع به فعالیت کرد و رسالت اصلی آن گاز رسانی به شهرهای استان بود.

وی، افزود: هدف اولیه، گاز رسانی به شهرها بود و روستاها در این اقدام توسعه گرایانه دیده نشده بود، لذا به دلیل اینکه لرستان زیر مجموعه منطقه ۷ «همدان» و به خطوط لوله این شرکت نزدیک بود، ابتدا از شهرهای بروجرد و الیگودرز کار گازرسانی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، ادامه داد: پس از آن، شرکت ملی گاز بر آن شد تا به منظور گسترش، توسعه و بهبود خدمات گازرسانی به شهرها و روستاهای استان، شرکت گاز لرستان را از زیرمجموعه منطقه ۷ خارج و افتتاح نماید، لذا در سال ۱۳۷۸ این مهم انجام شد و شرکت گاز استان لرستان به استقلال رسید.

وی با اشاره به اینکه خدمات شرکت گاز، فنی و مهندسی است، تصریح کرد: خوشبختانه از آغاز تاکنون اهداف شرکت ملی گاز در لرستان محقق شده و مدیران پیشین اقدامات خوبی انجام داده‌اند، لذا بنده نیز به عنوان خادم مردم سعی کرده‌ام در مدت یکسال انتصاب، ادامه دهنده راه پیشینیان و مبدع اقدامات نوین در حوزه گاز استان باشم.

گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است

لطفعلیان، گفت: از جمله افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور است و این مهم با افزایش ضریب نفوذ گازرسانی به حداکثر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، تاکید کرد: در حال حاضر، ضریب نفوذ گازرسانی شهری به بالای ۹۵ درصد و ضریب نفوذ گازرسانی روستایی به بالای ۸۰ درصد رسیده که این مهم را می‌توان از افتخارات شاخص نظام دانست.

از ۲۵ شهر لرستان، مردم ۲۴ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند

وی، تشریح کرد: از یکسال گذشته اقدامات خوبی در حوزه گاز لرستان صورت گرفته است. به طور نمونه در هفته دولت به ۲۰۴ روستای استان لرستان گازرسانی شد، مردم شهر درب گنبد از نعمت گاز برخوردار شدند و از ۲۵ شهر استان لرستان ۲۴ شهر از خدمات گازرسانی بهره‌مند شده‌اند.

طرح گازرسانی به شول آباد در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

غلامرضا لطفعلیان، افزود: تنها شهری که گازرسانی نشده شول آباد در الیگودرز است که به دلیل صعب العبور بودن مسیر و برودت هوا در منطقه کار گازرسانی را با اختلال مواجه کرده، لذا اقدامات لازم جهت اخذ مجوز گازرسانی به این شهر صورت گرفت و جلسات مکرری انجام شد تا سرانجام در تابستان ۹۷، با عنایت مدیران کشوری و استانی مجوز انتقال گاز به شهر شول آباد اخذ شد که اقدامات قانونی جهت انتخاب پیمانکار در حال انجام است.

لطفعلیان، ادامه داد: جهت گازرسانی به شول آباد مبلغی معادل ۳۲۰ میلیارد ریال برآورد شده که حق انشعاب برای هر مشترک نیز رقمی در حدود ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در دهه فجر امسال، مردم ۲۰۰ روستای لرستان از نعمت گازرسانی بهره‌مند می‌شوند

وی در خصوص گازرسانی به روستاهای استان لرستان نیز، گفت: در دهه فجر سال گذشته، به ۱۳۳ روستای استان گازرسانی شد و از آن تاریخ تاکنون که حدود یکسال سپری شده، مبنا را بر گازرسانی به ۴۰۰ تا ۵۰۰ روستا قرار دادیم که برخی از کارشناسان، این مبنا را دور از ذهن تشخیص دادند لذا با عنایت خداوند متعال در نیمه سال ۹۷، تعداد  ۲۰۴ طرح گازرسانی روستایی انجام شد و در دهه فجر امسال نیز به ۲۰۰ روستای استان گازرسانی خواهیم داشت که این مهم محقق نشده و نخواهد شد مگر با عزم و همت و تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت گاز استان لرستان.

از سال گذشته تاکنون به ۳۳۶ مجموعه صنعتی گازرسانی شده است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، تصریح کرد: در سال ۹۷، به ۲۰۰ مجموعه صنعتی خرد و کلان استان گازرسانی شد که در دهه فجر ۹۷ نیز ۱۳۶ مجموعه صنعتی استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

شرکت گاز لرستان

گازرسانی به ۴۱۳ روستا، در دستور کار شرکت گاز لرستان است

وی، گفت: مقرر شد تا در دهه فجر امسال، کلنگ طرح گازرسانی به ۸۳ روستای استان در دستور کار باشد که این امر از دستور کار خارج شد تا در اسفند ماه ۹۷ صورت پذیرد، لذا گازرسانی به ۳۳۰ روستای هدف شرکت گاز لرستان در سال ۹۸ نیز در دستور کار است که انشالله در موعد مقرر محقق خواهند شد.

از سال گذشته تاکنون، ۲۷۰ میلیارد تومان در حوزه گاز استان هزینه شده است

مدیرعامل شرکت گاز لرستان، تاکید کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه گاز لرستان هزینه شده که این خدمت بی منتی به مردم لرستان بوده و هست و امیدواریم در آینده، لرستان را به عنوان استان سبز معرفی کنیم.

گفتنی است نشست خبری مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اصحاب رسانه، ساعاتی پیش در خرم‌آباد برگزار شد که در آن، غلامرضا لطفعلیان به تشریح خدمات انجام شده و طرح‌های در دست اقدام این شرکت در حوزه گاز استان پرداخت.

 

انتهای پیام/

گلناز کمالوند