خبر فوری؛
گروه: اجتماعی
تاریخ: 20:50 :: 1398/02/29
جلسه اضطراری وزیر نیرو با استاندار و مجمع نمایندگان لرستان عصر فردا برگزار می شود

رئیس مجمع نمایندگان لرستان به شاپورخواست، گفت: عصر فردا، جلسه مشترکی با وزیر نیرو در خصوص تخصیص آب و پیگیری سدهای استان برگزار خواهد شد.

محمدرضا ملکشاهی راد عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پایگاه خبری شاپورخواست، گفت: پس از وقوع سیل ویرانگر در استان لرستان، پیگیری های زیادی در خصوص تخصیص حقابه و وضعیت سدهای استان صورت گرفت که در نهایت، با دعوت وزیر نیرو مقرر شد تا عصر فردا، جلسه مشترکی در وزارت نیرو برگزار شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان، تصریح کرد: در این جلسه، اعضای مجمع نمایندگان استان، استاندار لرستان، وزیر نیرو و کارشناسان این وزارتخانه موضوع حقابه لرستان و سدهای نیمه تمام بررسی و در خصوص احداث سدهای جدید استان تصمیم گیری خواهد شد.

ملکشاهی راد، افزود: تاکید ما بر این است تا در این جلسه نتیجه مطلوب حاصل گردد و دراین راستا، عزم جدی وزارت نیرو لازم است چراکه این لرستان در ادوار مختلف مورد بی مهری این وزارتخانه قرار گرفته است.

سیل لرستان، نتیجه بی مهری وزیر نیرو بود

نماینده اصولگرای خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نتیجه این کم لطفی وزارت نیرو را می توان در سیل لرستان مشاهده کرد، چراکه مردم شریف ایران به ویژه لرستان شاهد بودند که چه خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری به ما وارد شد.

وی، گفت: اگر وزارت نیرو به خواسته به‌حق لرستان تن ندهد، موضوع از طریق مجاری قانونی و همه ظرفیت های موجود پیگیری خواهد شد، لذا امیدوارم شخص جناب آقای اردکانیان وزیر محترم نیرو، خواسته مردم، نمایندگان مردم و مسوولین لرستان را اجابت کند.

محمدرضا ملکشاهی راد، تاکید کرد: لرستان، سالهاست که از محرومیت رنج برده و می برد، لکن سیل اخیر، این استان رنجور را سالها به عقب برد، حال چنانچه وزارت نیرو با درخواست های مطروحه موافقت کند، شاید زمینه ای برای توسعه زیرساخت های عمرانی استان فراهم شود.

گفتنی است، پس از سیل فروردین ماه ۹۸ در برخی استانهای کشور به ویژه استان لرستان، محمدرضا ملکشاهی راد رئیس مجمع نمایندگان این استان، وزیر نیرو را تهدید به شکایت کرد.