فرماندار بروجرد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با موج:
گروه: سیاسی
تاریخ: 19:57 :: 1397/06/20
تا این لحظه نامه‌ای مبنی بر عزل شهردار بروجرد دریافت نکرده‌ام/اختلافات حل نشود، شورا منحل می‌شود

رضا آریایی عصر امروز سه‌شنبه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری موج، اظهار داشت: تا این لحظه نامه‌ای از وزارت کشور مبنی بر عزل شهردار بروجرد دریافت نکرده‌ام و ماموریت ایشان به قوت خود باقی است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری موج، اظهار داشت: ماموریت امیر جاویدپور به عنوان شهردار بروجرد به قوت خود باقی است چرا که تا این لحظه هیچ نامه‌ای ازسوی وزارت کشور مبنی بر خاتمه خدمت وی دریافت نکرده‌ام.

رضا آریایی، در تشریح تجمع صبح امروز جمعی از مردم شهرستان مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر بروجرد، تصریح کرد: حوالی ساعت ۶ و سی دقیقه بامداد امروز سه‌شنبه، جمعی از مردم شهر بروجرد به صورت نمادین، به دلیل آنچه اعتراض به عملکرد ۹ عضو شورا عنوان شد مقابل ساختمان این انجمن شهری تجمع و اقدام به نصب پلاکارد اعتراضی و اقداماتی اینچنین کردند که با حضور به موقع پلیس، این تجمع غیرقانونی خاتمه یافت.

وی ادامه داد: این اقدام پیش از وقت اداری در ساعات اولیه صبح رخ داد و در آن، تجمع کنندگان پس از ثبت تصاویری از اعتراضات، و به واسطه حضور به هنگام پلیس، متفرق شدند که البته موضوع در دستگاه قضایی در حال بررسی است تا با عامل یا عاملین آن برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

جوشکاری شورای شهر بروجرد

با ادامه اختلافات، حقوق شهروندی مردم بروجرد تضییع شده است

فرماندار بروجرد، افزود: البته عملکرد شورای شهر بروجرد و اختلافات موجود در بین اعضا باعث این تجمع شده که متاسفانه علیرغم برگزاری ۵ جلسه هم‌اندیشی، اختلافات موجود مرتفع نشده که همین موضوع باعث مشکلاتی برای شهروندان شده و امور شهری مردم را با اختلال مواجه کرده است.

تا این لحظه، جاویدپور شهردار بروجرد است

آریایی، در پاسخ به این پرسش که آیا اظهارات محسنی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد مبنی بر غیرقانونی فعالیت شهردار را تایید می‌کنید، تصریح کرد: به نظر من این سوال را باید عضو محترم شورا پاسخ دهند اما با توجه به مکاتبات شورای شهر با وزارت کشور مبنی بر عدم صلاحیت شهردار، موضوع در دستور کار قرار گرفت و نظر وزارت کشور تایید فعالیت جناب آقای جاویدپور بود.

بهتر است شورای شهر تشکیل جلسه داده و هیات رئیسه خود را معرفی کند

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هیات رئیسه شورای شهر بروجرد برای سال دوم تشکیل نشده، لذا این اختلافات حل نمی‌شود مگر اینکه شورای شهر تشکیل جلسه دهد و هیات رئیسه را معرفی کند، آن زمان بحث ادامه فعالیت یا خاتمه خدمت شهردار مطرح و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

فرماندار بروجرد، افزود: برای حل اختلافات به وجود آمده، استاندار محترم، رئیس کل محترم دادگستری و مقامات استانی و شهرستانی ورود کردند اما نتیجه‌ای حاصل نشد، علی ایحال توصیه ما به اعضای محترم شورای اسلامی شهر بروجرد، تمکین به قانون، حفظ آرامش و رفع اختلاف سلیقه‌ها است که امیدواریم نتیجه مطلوب حاصل شود.

در صورت عدم توافق اعضا، انحلال شورا قطعی است

وی، در پاسخ به این پرسش که اگر اعضای شورا رفع اختلاف نکنند، تکلیف چیست، گفت: اگر اختلافات پابرجا بماند، پرونده جهت طی مراحل قانونی به شورای حل اختلاف خواهد رفت و اگر در آنجا هم نتیجه‌ای به دست نیاید، بی‌تردید شورای اسلامی شهر بروجرد، منحل خواهد شد.

رضا آریایی، تاکید کرد: با توجه به اینکه تا این لحظه، مکاتبه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر عزل شهردار بروجرد واصل نشده، لذا جناب آقای جاویدپور، همچنان شهردار بروجرد است.