رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛
گروه: اقتصادی
تاریخ: 18:33 :: 1398/03/26
بهبود زیر ساخت ها در مرز باشماق زمینه فعالیت بازرگانان را فراهم می کند

علی مویدی خرم آبادی،گفت: برای ساماندهی مرز باشماق لازم است تا دستگاه های متولی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، علی مویدی خرم آبادی ظهر امروز در سومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: برای ساماندهی این مرز رسمی باید دستگاه های مستقر در آنجا بر اساس وظایف محوله عمل کنند.

مویدی با اشاره به وجود مشکلات در مرز باشماق اذعان داشت: نبود یک مدیریت واحد در مرز، موازی کاری و مشکلاتی را بوجود آورده است.

مویدی با تاکید بر ساماندهی مرز باشماق  مریوان گفت: در منطقه مرزی اقلیم کردستان فضایی آرام و منظم را شاهدیم اما در این سوی مرز، استرس، بی نظمی، سر و صدا و ترددهای بی مورد مشهود است. لذا این شرایط باید ساماندهی شود.

وی افزود: استان کردستان با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی، جغرافیایی و استعدادهای خدادادی می‌تواند فرصتی برای کل کشور در حوزه مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی باشد.

مردم باید از تاثیرات منفی کالاهای غیربهداشتی بر سلامت انسان در مرز باشماق مطلع شوند

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: مردم باید در مورد کالاهایی که به صورت غیربهداشتی وارد شهرهای استان می‌شود اطلاع داشته باشند و از آثارات منفی آن آگاه شوند، لذا در این راستا باید بسته‌های فرهنگی تهیه و در دسترس مردم قرار گیرد.

باید در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز، از ظرفیت های موجود بهره برد

مویدی افزود: این در حالی است که باید در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز، از ظرفیت‌ مردم، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به درستی استفاده کرد.