مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان:
گروه: اجتماعی
تاریخ: 11:06 :: 1398/03/11
اظهارات علیزاده طباطبایی «وکیل محمدعلی نجفی» در مصاحبه با شرق، نوعی فرافکنی است

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان، به اظهارات علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی نجفی در خصوص تصاویر منتشره صدا و سیما واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، امین ساکی، گفت: آقای محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع دکتر محمدعلی نجفی متهم به قتل فردی به نام میترا استاد در گفت‌وگو با شرق مطالبی عنوان کرده اند که می توان بخشی از آن را فرافکنی و اقدامی عوام‌فریبانه دانست.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های لرستان، ادامه داد: ایشان به روزنامه شرق گفته که «صدا و سیما فیلمی پخش کرد که نشان می‌داد دکتر نجفی وارد دفتر رئیس پلیس می‌شود و همه به صف ایستاده و احترام می‌گذارند. این فیلم مربوط به زمانی است که نجفی شهردار بود و برای بازدید به پلیس آگاهی رفته‌ بود و صدا و سیما آن را به جای لحظه بازداشت پخش کرد که جای تأسف دارد.». این در حالی است که با رصد تصاویر موجود و تطبیق ساده آنان با یکدیگر می توان دریافت که نه تنها اظهارات جناب طباطبایی کذب است بلکه نوعی فرافکنی است.

ماموریت شهردار وقت تهران پیش از انتصاب رئیس پلیس آگاهی پایتخت به پایان رسید

این فعال رسانه ای، تصریح کرد: از لحظه وقوع حادثه بی خبریم. از پوشش دکتر نجفی در زمان وقوع حادثه نیز بی اطلاع هستیم اما، من به عنوان مخاطب با متهم یا مجرمی در قاب تلویزیون روبرو شدم که پیراهنی با یقه مشکی و کت و شلواری به تن و کفش مشکی به پا داشت. از سوی دیگر، محمدعلی نجفی فروردین ۹۷ از شهرداری تهران خداحافظی کرد و سردار لطفی مرداد ماه ۹۷ به عنوان رئیس پلیس آگاهی تهران منصوب شد، حال چگونگی قرار گرفتن دکتر نجفی و سردار لطفی در یک قاب محل سوتفاهم است که باید از سوی جناب طباطبایی رفع شود.

انکار رسانه ای علیزاده طباطبایی، دفاعیه قابل قبولی نبود

ساکی، تاکید کرد: اگرچه رعایت شان همه انسان ها از جمله جناب دکتر نجفی که ایشان را با مقدمه کتب درسی به یاد داریم واجب و ضروری است اما، به نظر می رسد دفاع غیرحرفه ای وکیل مدافع از موکل خود (از نظر رسانه ای) در اینجا نه تنها موجبات تطهیر را فراهم نکرده، بلکه به برافروختن شعله حاشیه ها افزوده است.

اظهارات وکیل مدافع نجفی، توهین به افکار عمومی است

وی، خاطرنشان کرد: سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت که خاطرات خوبی با ایشان در لرستان داشتیم، در سخنانی به همه اما و اگرها در خصوص نحوه برخورد پلیس با متهمین و مجرمین پایان داد اما، اینکه وکیل یک متهم یا مجرم بخواهد اصل یک موضوع را زیر سوال ببرد و سعی کند با فرافکنی، یک تصور و تصویر واقعی را مخدوش کند، یقیناً توهین به افکار عمومی است.

امین ساکی، افزود: اقدام صدا و سیما در پخش لحظه حضور متهم در اداره پلیس امری است که واکنش های فراوانی به دنبال داشت، قابل تامل بود و تعجب بسیاری از هموطنان را برنگیخت،  بنده نیز به عنوان یک فعال رسانه ای و یک مسلمان ایرانی از دیدن آن تصاویر ناراحت و اندوهگین شدم، شنیدم که دادستان محترم تهران جناب آقای القاصی مهر نیز به موضوع ورود کرده اند، اما کار اشتباه دیگران را نباید با اشتباهی دیگر جبران کرد.

وی، اظهار داشت: احدی از گرفتاری کسی خرسند نمی شود و هیچ انسان معقولی از مرگ فجیع کسی خشنود نخواهد شد اما، از جناب آقای طباطبایی سوالاتی دارم، آیا دکتر نجفی از شهریور ۹۶ یا فروردین ۹۷ تاکنون با این پوشش (کت و شلوار، پیراهنی با یقه مشکی و کفش مشکی) در اماکن عمومی ظاهر شده است ؟! آیا قرار گرفتن تصاویر منتشره روز حادثه در کنار هم، با اظهارنظر اخیر شما در تناقض نیست ؟!. و از همه مهم‌تر، آیا اظهارنظراتی اینچنین، در روند پرونده تاثیرگذار است ؟!.

تصاویر منتشره صدا و سیما مربوط به روز حادثه بود

امین ساکی، ادامه داد: در بازدیدهای میدانی مقاماتی مانند شهردار تهران، یقیناً جمعی از معاونین یا مدیران شهرداری پایتخت، جناب شهردار را همراهی می کنند. سوال دیگر این است، کدام یک از همراهان دکتر نجفی در تصاویر منتشره اداره پلیس، دارای جایگاه و سمتی در شهرداری تهران هستند ؟!. بی تردید پاسخ منفی است.

وکیل نجفی از مردم عذرخواهی کند

مدیرعامل خانه مطبوعات لرستان، گفت: با دیدن تصاویر منتشره از سوی صدا و سیما می توان به این واقعیت رسید که تصاویر پخش شده مربوط به روز حادثه و لحظات حضور دکتر نجفی در اداره پلیس است نه بازدید میدانی از بخش های مختلف پلیس پایتخت در زمان تصدی شهرداری تهران. باری، امیدوارم وکیل محترم آقای نجفی برای اظهارات اخیرش در گفت‌و‌گو با شرق دلیل عقلی و شهودی ارائه دهد و در صورت قصور عمدی یا سهوی در اظهارات، ضمن تجدیدنظر، از مردم عذرخواهی کند.

نظرات کاربران (۱)