شاپورخواست گزارش می‌دهد؛
گروه: اجتماعی
تاریخ: 9:17 :: 1397/11/07
آسمان پلدختر از عصر امروز بارانی می‌شود/ وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر جدی است

هواشناسی لرستان نسبت به احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر از عصر امروز یکشنبه و روز دوشنبه 8 بهمن 97 در شهرستان پلدختر هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، اداره کل هواشناسی لرستان هشدار داد که از عصر امروز یکشنبه ۷ بهمن ۹۷، آسمان برخی نقاط استان از جمله شهرستان پلدختر بارانی خواهد شد و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر تا عصر روز دوشنبه وجود دارد.

در همین رابطه، ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام کرد که احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و وقوع سیلاب دور از ذهن نیست و لازم است تا مردم پلدختر و روستاهای تابعه از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

نیروهای امدادی و خدمت رسان پلدختر در وضعیت آماده باش هستند

این در حالی است که نعمت دستیاری فرماندار پلدختر نیز ضمن هشدار به مردم، به ویژه روستائیان و عشایر منطقه، تصریح کرده تا آمادگی لازم جهت مواجهه با هرگونه خطر احتمالی را داشته باشند و اعلام کرده که نیروهای خدمات رسان در وضعیت آماده باش کامل قرار دارند.

کشاورزان و دامداران، اقدامات تامینی لازم را انجام دهند

به گفته فرماندار پلدختر، لازم است تا اطلاع ثانوی، کشاورزان و دامداران منطقه موتورهای پمپاژ آب را از رودخانه‌ها جمع آوری، و احشام را در مکان‌های امن قرنطینه کنند.

شاخص بارش طی دو روز آینده در پلدختر ۱۰۰ میلی متر پیش بینی شده است

گفتنی است هواشناسی لرستان، شاخص بارش‌های پیش رو در شهرستان پلدختر را طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۱۰۰ میلی متر پیش بینی کرده است.

شاپورخواست نیز از عموم مردم شهرستان پلدختر می‌خواهد تا به هشدارهای اعلامی توجه کرده و از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

 

انتهای پیام/

آذین ساکی