استاندار لرستان:
گروه: اجتماعی
تاریخ: 12:10 :: 1398/04/06
چالش لرستان در حوزه نیرو، تامین آب پایدار است

استاندار لرستان در جریان سفر وزیر نیرو به این استان، گفت: یکی از چالش های موجود در حوزه نیرو، تامین آب پایدار است.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، سید موسی خادمی در جریان سفر وزیر نیرو به لرستان، گفت: چالش لرستان در حوزه نیرو، تامین آب پایدار است

استاندار لرستان که در آئین افتتاح طرح آبرسانی به کوهدشت سخن می گفت، افزود: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اساسی شهرهای استان است که باید راهکار اصولی و کارشناسی برای حل این مساله اجرا شود.

خادمی، ادامه داد: متاسفانه در گذشته برای حل این مشکلات به دنبال حفر چاه بودیم که در حال حاضر عمق چاه های حفاری شده پایین آمده و در شرایط کنونی با مشکل مواجه هستیم.

مشکل عدم تخصیص سد معشوره در دستور کار است

استاندار لرستان تاکید کرد: امیدواریم ضعف بزرگ تر یعنی بلاتکلیفی و تخصیص سد معشوره را کامل برطرف کنیم چراکه اجرای این طرح ایجاد آرامش در حوزه‌های بالادست و کمک به حفاظت دریاچه‌های پایین دست را به دنبال دارد.

او ادامه داد: امسال با این حجم خاک از باغات پلدختر که ۲ میلیون مترمکعب تخلیه شد متوجه شدیم چه میزان خاک از استان خارج می شود.

خاک لرستان از استان خارج می شود

خادمی، گفت: متاسفانه در این میان خاک مرغوب استان که سالها انباشت شده بر اثر سیل از استان خارج می شود و پشت سدهای پایین دست قرار می گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر انجام روش های جدید تامین مالی اظهار داشت: با اجرای این طرح مشکل آب شرب شهر کوهدشت تا حد زیادی حل شده و امیدواریم به توسعه این شهرستان کمک کند.