بختیار رازانی:
گروه: اقتصادی
تاریخ: 15:48 :: 1398/04/14
شرکت شهرک های صنعتی لرستان حامی خوشه فرش دستباف است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان، گفت: تور صنعتی خوشه فرش لرستان در تبریز به منظور حمایت از فعالان حوزه فرش دستباف استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان، گفت: این شرکت، حامی ذینفعان خوشه فرش دستباف لرستان است.

وی، افزود: شرکت شهرک های صنعتی لرستان از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت علمی و عملی خوشه فرش دستباف لرستان بهره برده تا توسعه این صنعت گرانبها را محقق کرده باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان، تصریح کرد: برگزاری تور صنعتی ذینفعان خوشه فرش دستباف لرستان در تبریز یکی از اقدامات صورت گرفته این شرکت در جهت حمایت از فعالان حوزه فرش دستباف است که امیدواریم این برنامه ها در ماه های پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

وی، تاکید کرد: این تور ۳ روزه شرایطی را ایجاد کرد تا فعالان خوشه فرش دستباف لرستان در سفر به استان آذربایجان شرقی، ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با بازاریان فرش، در کارگاه های آموزش تخصصی نیز شرکت کنند.

رازانی، گفت: بازدید از مجتمع رنگرزی، بخش پرداخت و مرمت قالیشویی، مجتمع ریسندگی بستان آباد، واحد تولید متمرکز فرش، دفتر طراحی و تولید فرش و بازدید میدانی از تیمچه مظفریه بازار فرش تبریز، از جمله برنامه های این تور صنعتی بود که صورت گرفت و تردیدی نیست که دستاوردهای خوبی به همراه داشته و خواهد داشت.

تامین مواد اولیه تولید فرش دستباف لرستان یک اولویت است

بختیار رازانی، ادامه داد: تامین مواد اولیه تولید فرش یکی از چالش های اساسی فعالان این حوزه است که در این رابطه، صنعتگران حاضر در تور صنعتی ۳ روزه تبریز، با تامین کنندگان عمده مواد اولیه تولید فرش دیدار و رایزنی کردند، لذا مقرر شد تا مواد اولیه مورد نیاز ذینفعان با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب تامین، و در دسترس اعضای خوشه فرش دستباف لرستان قرار گیرد.

باید فرش دستباف لرستان را به جهانیان معرفی کنیم

وی، افزود: فرش دستباف لرستان نیازمند معرفی هرچه بیشتر به بازهای ملی و بین المللی است، لذا باید تلاش کرد تا این میراث گرانبها و ارز آور را به جهانیان معرفی شود. علی ایحال شرکت شهرک های صنعتی لرستان عزم خود را برای حمایت از این صنعت جزم کرده و امیدواریم در آینده نزدیک، بخشی از توسعه اقتصادی استان لرستان از طریق فروش فرش دستباف تامین و محقق شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان، گفت: معاونت صنایع کوچک این شرکت در تعامل خوبی که با فعالان و ذینفعان خوشه فرش لرستان برقرار کرده توانسته تا شرایط حمایتی خوبی فراهم کند، لذا این حمایت ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت.

خوشه فرش دستباف لرستان به آذربایجان شرقی رفت