رئیس سازمان صمت لرستان خبر داد؛
گروه: اقتصادی
تاریخ: 13:27 :: 1397/11/08
ساماندهی ۱۳ هزار بافنده در لرستان/در سال جاری بیش از ۳۱۹ تخته فرش و تابلوفرش توسط صنعتگران لرستانی تولید شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اعلام این خبر که 13 هزار بافنده در لرستان ساماندهی شده‌اند، از بافت بیش از 319 تخته فرش و تابلوفرش توسط فرشبافان این استان طی 10 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، محمدرضا صفی‌خانی، گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۱۹ تخته فرش و تابلوفرش توسط صنعتگران لرستانی تولید شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده از کارگاه‌های تولید فرش استان، در ۱۰ ماه نخست سال ۹۷، در هشت شهرستان استان تعداد ۱۳۶ تخته فرش و ۱۸۳ تخته تابلو فرش توسط ۳۰۰ بافنده به متراژ  ۵۰۷ مترمربع بافته شده و آماده عرضه به بازار مصرف است.

صفی‌خانی، افزود: از این میزان، تعداد ۸۸ تخته از نوع نخ مرینوس، ۸۵ تخته از نوع کرک و ابریشم، ۷۵ تخته پشم و مابقی از کرک و پشم، کرک و مرینوس، مرینوس و کرک بافته شده اند.

از ابتدای سال جاری ۴۹ دوره آموزش فرش‌بافی در لرستان برگزار شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۹ دوره آموزشی به بافی برابر با ۴۷۰۴۰ نفر ساعت آموزش در سطح استان برگزار شده است.

در سال جاری، به ۴۰۳ فرش‌باف لرستانی تسهیلات کم‌بهره پرداخت شده است

صفی‌خانی در ادامه به میزان پرداخت تسهیلات به فرش‌بافان لرستانی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون، مبلغ ۱۴۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به ۴۰۳ نفر در قالب مشاغل خانگی و کارگاهی پرداخت شده است.

۱۳ هزار بافنده در لرستان ساماندهی شده‌اند

رئیس سازمان صمت لرستان، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به فعالیت ۱۳ هزار بافنده ساماندهی شده و فعالیت‌ مستمر خوشه فرش در شبکه‌سازی تامین مواد اولیه، تولید و فروش، میزان تولید این محصولات در لرستان به بیش از ۱۴۰۰۰ متر مربع افزایش یابد.

انتهای پیام/

گلناز کمالوند