رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:
گروه: اقتصادی
تاریخ: 13:45 :: 1397/11/21
در چهل سالگی انقلاب سه هزار و ۵۰۰ خانوار لرستانی از طرح های جهاد کشاورزی بهره مند شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: سه هزار و 500 خانوار لرستانی از طرح های افتتاح شده جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری شاپورخواست، عبدالرضا بازدار در همایش چهل سالگی انقلاب در خرم‌آباد، گفت: در دهه فجر امسال ۲۱۳ طرح با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در لرستان به بهره برداری رسید که بیش از سه هزار و ۵۰۰ خانوار از این طرح ها بهره مند شدند.

از ۴۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی، به ۳ میلیون تن رسیده‌ایم

وی با بیان اینکه قبل انقلاب عدد قابل ملاحظه ای در حوزه کشاورزی استان نبود که بتوان آن را مقایسه کرد، اظهار داشت: در آن دوران اصلا اعتقادی به کشاورزی اصولی و خود اتکایی وجود نداشت، لذا از ۴۰۰ هزار تن تولید، به ۳ میلیون تن تولید در محصولات کشاورزی رسیده ایم.

سرانه محصولات کشاورزی برای هر نفر در سال، به هزار و ۶۰۰ کیلوگرم رسیده است

بازدار گفت: سرانه مصرف محصولات کشاورزی برای هر نفر از ۶۰۰ کیلوگرم به یک هزار و ۶۰۰ کیلو در سال رسیده و این یک افتخار برای مجموعه جهاد کشاورزی است که توانسته علاوه بر افزایش کیفی محصولات، امنیت غذایی را نیز فراهم آورد.

۵۶ محصول کشاورزی در لرستان تولید می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی لرستان همچنین افزود: امروز بیش از ۵۶ محصول کشاورزی در لرستان تولید می شود، در حالی که پیش از انقلاب، تولیدات تنها به چند محصول دیم محدود می شد.

عبدالرضا بازدار، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه سال گذشته نیز موفق شدیم بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات طرح پایدار روستایی را در بخش کشاورزی جذب کنیم که اقدام موثری در توسعه استان لرستان است.